• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gezocht: splitsing van dump regel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theknurt

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Hallo iedereen,

Ik ben naar hulp op zoek, om onderstaande regel uitgesplitst te krijgen in verschillende kolommen.

17-01-2012 OT_SLD AAAAAA B F -00:00 -8:00 u123456 bla bla bla bla bla

De Datum, OT_SLD krijg ik wel uitgesplitst.

Maar de rest is wat lastiger. Waar hier AAAAAA B F staat is een naam, maar kan verschillende lengtes hebben. moet in een aparte kolom.
Dan de eerste negatieve tijd, -00:00, maar kan ook soms positief zijn en bestaan uit honderd tallen (123:00u). moet in een aparte kolom.
Dan de tweede negatieve tijd, -08:00, maar kan ook soms positief zijn en bestaan uit honderd tallen (123:00u). moet in een aparte kolom.

Dan komt het persooneels nummer u123456, moet ook in een aparte kolom.

Dan komt er een tekst veld, bla bla bla bla, die ook van verschillende lengte kan verschillen, ook graag in een aparte kolom.....

ik ben al bezig geweest met de commando's vinden.Spec en vinden.alles, deel, lengte......enz enz...

Kunnen jullie mij een stukkie op weg helpen ???

Dit wordt een bestand van 500.000 regels, dus alle hulp is welkom.......

Gr. Theknurt

Theknurt

Heb je het al geprobeerd met tekst naar kolommen ? Dat werkt over het algemeen redelijk goed.

Kan je een klein voorbeeldbestandje plaatsen ?

Hoi Gelens,

Hierbij het bestandje.

Bekijk bijlage splitsen tekst.xlsx

Het is een TXT dump uit, die heb ik al geprobeerd in te lezen via gegevens import, maar dan wordt het net niet wat ik wil.

Ook is er in Office 2013 een nieuwe functie 'FILL', maar dat is ook net niet wat ik zoek.
Dus ik probeer het nu via formules, maar als voor één kolom een giga grote formule gaat worden...... ben ik bang voor de overige kolommen...

Maar alle tips, tricks en hulp is welkom.

Hierbij een oplossing met formules. Kijk maar even of het zo klopt. Ik heb trouwens de formule voor de bepaling van de EC Code vereenvoudigt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi Rebmog,

Bedankt voor het meedenken.

Inmiddels doorgevoerd in basis bestand, en ziet er perfect uit.

ik kan hier verder mee..

Txs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan