GF4 MX440-8x

Status
Niet open voor verdere reacties.

destiser

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2007
Hallo,

ik heb hier een GF4 MX440-8x tweedehands gekocht. Echter, als ik de kaart insteek wilt de PC niet opstarten (zelfs mijn bios niet, de pc doet tuuut).

Mijn MoBo ondersteunt echter maar AGP4x (zou dit het kunnen zijn?)

De ventilator draait en ik heb de contacten al schoon gemaakt.

Erg bedankt als iemand met een oplossing komt.

aan je mobo licht et niet ,,i

ik tis agp he ,,,
wat had je daarvoor er in zitte ,,?

of er is echt iets niet goed aan de video kaart , meschien die pennetjes die je in je moederbord doet ,, kijk of er geen zijn afbebroken ,, steek je kaart er goed in ,,, je pc niet te lang aanlate als hij weer tuuuuut doet

Laatst bewerkt door een moderator:
moederbord is OK, en er is ook geen zienbare schade aan de graka,

alvast bedankt

@ Vanoss;

Wil je ff om je spelling letten? Graag duidelijk reageren en niet met die half afgemaakte woorden/zinnen.

Zoals je in je vraag al aangeeft is 't inderdaad waar dat je een

Motherboard: ASUS P4S8X (SiS 648 chipset supporting AGP 8X)

nodig hebt om deze videokaart te kunnen draaien.
Ik snap je enthousiasme waarmee je 'm hebt aangeschaft, en 't feit dat de fan draait wil zeggen dat ie 't waarschijnlijk ook goed doet. Geen miskoop dus, maar kijk voortaan eerst even of de upgrades die je aanschaft ook compatible zijn met je systeem.
:)

Lees even door, derde pagina:

http://www.tbreak.com/reviews/article.php?id=152

:cool:

Beste,

in dat artikel zie ik niet dat je expliciet AGP8x nodig hebt, en heb ook eventjes gezocht op de Nvidia site en daar staat dit:

Question
Will an AGP 8X graphics card work in a motherboard which only supports up to AGP 4X mode?

Answer
NVIDIA based graphic cards which support AGP 8x mode (Accelerated Graphics Port) follow the AGP 3.0 specification. The AGP 3.0 specification retains backwards compatibility with older AGP 4x technology. All NVIDIA Geforce and Quadro GPU's which support AGP 8x mode are downwards compatible with AGP 4x motherboards. When a graphics card which operates at AGP 8x mode is installed on a motherboard which only supports up to AGP 4x mode, the card will automatically switch to AGP 4x operation.

Toch bedankt

Kijk eens welk type AGP poort er op het bord zit, kun je a.d.v. het plaatje kijken of die kaart wel wordt ondersteund.

agp-tabel.gif

Probeer eens iets, en dat is dat plaatje achterop eraf halen, en weer proberen, misschien dat de contacten niet diep genoeg in het AGP slot komen.

Als hij dan wel werkt, de gaatjes het plaatje aanpassen, zodat de kaart wel diep genoeg erin kan.

Het is andersom, dat plaatje zit met schroefbusjes op de vga uitgang, dus die draadbusjes waar de borgschroeven van de monitor stekker ingaat losschroeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan