gforce 4400 ti

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik werk met een gforce 4400 ti, maar ben niet tevreden over de werking. Bij het openen van sommige vensters (bijv. mediapayer) ontstaan er in gemaximaliseerde toestand "hoekjes". Ook komt het geregeld voor dat mijn beeld versmalt". Het is dan net of er ineens voor andere reslolutie-instellingen wordt gekozen.
Kortom, mogelijk werk ik met een verkeerde driver. Via de site van Nvidia heb ik geprobeerd nieuwe drivers te vinden, maar bij installatie krijg ik de melding dat ik mogelijk niet de goede driver heb gekozen en dat mijn systeem instabiel kan worden. En dat wil ik liever niet.....
Ik kan bij Nvidia ook niet kiezen voor de 4400 ti, maar wordt eigenlijk als vanzelf naar een algemeen gforcescherm geleid. Heeft iemend hier ervaring mee?

ik heb zelf ook een ti 4400 en ik heb de nieuwste drivers van nvidia gehaald. Ik draai er zonder problemen mee, dus ik zou toch de nieuwste drivers installeren. Die melding van dat instabiel worden zou ik me niks van aan trekken.

Geplaatst door Pretender
ik heb zelf ook een ti 4400 en ik heb de nieuwste drivers van nvidia gehaald. Ik draai er zonder problemen mee, dus ik zou toch de nieuwste drivers installeren. Die melding van dat instabiel worden zou ik me niks van aan trekken.

Kon jij bij nVidia specifieke drivers voor de ti 4400 vinden? Ik nl. niet, maar mogelijk heb ik niet goed genoeg gezocht?
Het enige wat ik kon vinden was een algemene download voor gforce......:confused:

die moet je ook hebben, er zijn geen specifieke drivers. De drivers werken zo ongeveer met alle kaarten uit de geforce serie

Als je alle teksten leest bij de download sectie van Nvidia zie o.a. staan:

ForceWare Release 60 graphics driver is the graphics driver for all NVIDIA graphics processing units (GPUs). ForceWare Release 60 supports 2D graphics, DirectX 9,

En als je dan ook nog de link Products Supported in this driver volgt, zal je gewoon jouw kaart daartussen vinden, soms worden dingen duidelijk als je alles leest.:p

Nieuwste drivers geinstalleerd, bedankt voor de tips. Helaas heeft het niets geholpen, het beeld blijft nu en dan kuren vertonen.

Daarnaast natuurlijk een cursusje Engels en een een training "Hoe voorkom ik onzekerheid bij het installeren van PC-drivers" van 10 avonden. Ik ben weer onder de pannen!

wat voor monitor heb je, misschien moet je het
probleem eens in die hoek zoeken.

Geplaatst door Franz
wat voor monitor heb je, misschien moet je het
probleem eens in die hoek zoeken.

Een LG1710B. Ik heb me al gek gezocht naar drivers, maar niets kunnen vinden. En je begrijpt dat ik wel uitkijk om dat hier aan de orde te stellen. Ik word onmiddellijk terecht gewezen door de meester....:confused:

Geplaatst door Franz
ik heb toevallig precies hetzelfde scherm.
heb je er geen installatie-cdrom bijgekregen?

de driver kun je hier vinden:

http://www.lge.nl/support/support_lgeservice.jsp

Ik heb zitten zoeken op de site van LG electronics. Bedankt voor je tip.
Ik heb wel een installatie CD-rom gebruikt, maar ik dacht dat het goed zou zijn de driver te updaten. Ik heb de driver al eens opnieuw van de CD-Rom geinstalleerd, maar zonder resultaat...

staat je scherm "vrij"?
heb je niet je kast of boxen er vlak naast staan

Ja de boxen, beide op ± 30-40 cm ernaast. De kast staat ongeveer een meter weg. Zou het daaraan liggen?

Je wordt door mij niet terecht gewezen hoor, ik zat je te pesten :p
Ik ben bang dat je of een te hoge refreshrate gedraaid hebt (of nog steeds) of dat de monitor zelf spontaan wat mankementen is gaan vertonen. Heb je niet de mogelijkheid om de monitor aan een andere pc te hangen om te kijken of zich daar ook het verschijnsel voordoet? (een andere monitor aan jouw pc kan ook)

Wat je ook nog kan proberen is om de 'hardware versnelling' wat omlaag te zetten van je videokaart.

Geplaatst door maestro12
Je wordt door mij niet terecht gewezen hoor, ik zat je te pesten :p
Ik ben bang dat je of een te hoge refreshrate gedraaid hebt (of nog steeds) of dat de monitor zelf spontaan wat mankementen is gaan vertonen. Heb je niet de mogelijkheid om de monitor aan een andere pc te hangen om te kijken of zich daar ook het verschijnsel voordoet? (een andere monitor aan jouw pc kan ook)

Wat je ook nog kan proberen is om de 'hardware versnelling' wat omlaag te zetten van je videokaart.

Dat wist ik Maestro, maar ik was in een pesthumeur.....
Ik heb de refreshrate op 60 staan, lager kan ie niet. De hardwareversnelling heb ik nu naar 1 onder max gezet. We zullen eens kijken of het helpt. De afgelopen week is het spontaan opnieuw opostarten bij een accountwissel 1x gebeurd...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan