GForce 7600GT Kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

CMontes

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2005
Goedendag,

Ik heb sinds vandaag ineens problemen met mijn scherm. Krijg op het moment van falen allerlei strepen ineens in beeld en de 1e keer ook een melding via nVidia, maar weet niet meer precies wat daar stond.

Nu ziet het er dus zo uit:
Groot plaatje

Iemand enig idee of dit dus aan mijn videokaart ligt, wat ik er aan kan doen en wat de alternatieven zijn (eventuele kosten).

Alvast bedankt;).

Edit:
Misschien belangrijk om te vermelden, het is nu 2x gebeurd, 1x bsod gekregen, maar beide keren met Football Manager aan (grafisch niet uitdagend spel). Heb ook de updates van mijn videokaart paar weken terug geupdate.

Laatst bewerkt:
Ja toevallig heb ik een exact zelfde scherm. Ook daar gebeurde het.

Mocht je nog eens een BSOD krijgen, zou je dan de code kunnen kopiëren? Die begint met 0x0.

Maar ik verdenk overigens je graka wel heel sterk van end of life te zijn. Zit er nog garantie op?

Ik dacht er inderdaad nog aan om em te noteren, maar was beetje chaggie xD. Garantie zit er denk ik na 4 jaar niet meer op nee.
Mocht het inderdaad mijn gra-ka zijn, is het dan slim om dezelfde te nemen. Ik heb namelijk geen **** verstand van hoe en wat er nou compatibel is met mijn huidige moederbord (asus P5B).

Hallo

Volgens de door u geleverde info ... duidelijke symptomen van oververhitting van de g.p.u. videokaart.

Deze eens zuiver (stofvrij) maken zal vermoedelijk al heel veel verschil maken.

Hoe zuiver te maken is hier beschreven , hier handelt het over de heatpipe van de c.p.u./chipset van een laptop , maar je kunt dit uiteraard ook toepassen om een videokaart te reinigen.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

Mits je deze symptomen nog niet lang hebt , zou dit voldoende moeten zijn

Ik heb sinds vandaag ineens problemen met mijn scherm.

Jammer genoeg "vergat" je om de ouderdom en andere nuttige info te vermelden van deze p.c.

Peter

@ Peter: Ja ik wist ook niet zo goed wat ik allemaal op moest schrijven.

Stofvrij is die niet bepaald nee. Heb em na 4 jaar geloof ik 2x stofvrij gemaakt door middel van blazen en een beetje blazen.

Het is een PC van 4 jaar oud, schermen van 2 jaar (max) oud. Het is een HPL1925 TFT scherm (20").

Maar het is zeker een goed idee om dit ff te gaan reinigen.

Dank voor je hulp;).

Potver, ik heb het weer gehad. Nu heb ik de code van de bsod opgeschreven en het is deze: 0x00000116. Ik heb vervolgens gegoogled enzo, die gaven aan dat het wellicht aan mijn nVidia driver ligt, maar ook een memtest86 werd aanbevolen. Nu heb ik die geprobeerd te downloaden van hun site, maar doet hij het alleen niet omdat ie niet compatibel is.

Maar het is dus ook mogelijk dat mijn geheugen niet helemaal meer goed is?

Ik heb overigens alleen nog maar flink staan blazen om de boel wat stofvrij te maken, ik ga namelijk zo'n blaasding kopen die Peter had aangeraden.

Nou het is inmiddels opgelost, bedacht me even dat het misschien wel zo netjes is als ik ff laat weten hoe en wat.

Er zat in ieder geval ontzettend veel stof op alle ventilatoren en heb dat verwijdert. Helaas was dat dit keer niet genoeg om de boel te fixen, dus werd het een nieuwe videokaart. Nieuwe videokaart erin en alles draait als een zonnetje. Gelukkig ook niet de ram kapot.

In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp. Groetjes..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan