Ghost 2002 en Nero

Status
Niet open voor verdere reacties.

carlojans

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2003
Ik heb Windows XP.
HD 40 GB in 2 partititie 20 GB NTFS en 20 GB fat 32
Ik maak backup met Ghost 2002 en die maakt 4 ghost bestanden aan op de fat 32 schijf.
Dan wil ik die 4 ghost bestanden op cd branden maar dat gaat niet omdat die bestanden 1,99 GB groot zijn en niet op cd kunnen gebrand worden.

Wie kan mij hier bij helpen?

Alvast bedank voor de moeite,

Carlo

Geen probleem. In ghost heb je opties zitten om je span level in te stellen. Die staat standaard ingesteld op 2 Gb, maar die kan je ook op 650 Mb zetten. Of op 700 Mb, Of op 800 Mb. Wat je maar leuk vindt.

Hallo,

Bedank voor de tip.
Maar nu heb ik natuurlik 17 ghost bestanden.
Is niet zo erg maar moet altijd langs de computer zijn om te bevestigen van 1 naar 2 enz...
Wie weet hoe je dat automatisch moet laten verlopen.

Alvast bedank,

Carlo

Die Span optie hoef je niet te gebruiken.
Je kan in Ghost meteen aangeven dat het naar cd moet.
In plaats van "to partitie" kies je voor "to disk".
Het kan dat het er iets anders staat.
Als het goed is zie je de brander staan.
Je kan dan tevens kiezen of de eerste cd bootable moet worden.
Je kan dan door Ghost een opstartfloppy mee laten branden.
Ghost zorgt ervoor dat de cd's op volgorde komen.

PS wil je 20gb gaan backuppen?:8-0:

Laatst bewerkt:
Bedank voor tip.
Ik wil natuurlijk 20gb backuppen en liefst elke week.
Maar eigenlijk is dat obegonnen werk.
Wie heeft er een beter oplossing.
HD 40gb waarvan partitie1 20gb ntfs en partitie 2 20gb fat 32.
Wind Xp en ghost 2002 waarvan ik een opstartdiskette heb om te backuppen.

Groetjes,
Carlo

Wat wil je precies gaan backuppen?
Idd 20gb iedere week backuppen is eigenlijk onbegonnen werk.

Gaat het om een backup van windows zelf?
Zo ja, dan kan je overwegen om een kleinere partitie voor windows te gaan gebruiken.

Ik wil alles backuppen volledig systeem partitie 1 de c drive 20gb.
Omdat er regelmatig nieuwe programma's worden geinstalleerd onder windows en elke dag nieuwe data bijkomt in men mails en mijn documenten.

Je kan wel backuppen, maar als je iedere week 20 Gb wil doen... Ik zou het als volgt doen, maak met ghost een backup van 20Gb. Verwijder daarna alle attributen die aangeven dat een bestand gearchiveerd moet worden met de dos opdracht attrib /s -a. De week daarop maak je een backup van alle gewijzigde bestanden (die hebben inmidddels het archive attribuut weer gekregen en alleen de gewijzigde bestanden worden dus gebackupped). Die wijziging brand je op cd. Aangezien het hier om wekelijkse wijzigingen gaat, moet dat makkelijk kunnen.

Een andere optie is om een tape unit aan te schaffen, die zijn voor dit doel veel beter geschikt.

Iedere week 20GB aan data backuppen lijkt me wat te veel van het goede. Ik zou me beperken tot je vitale bestanden en die backuppen. XP heeft een prima functie om zaken ongedaan te maken: systeemherstel. Plaats er anders een extra HD bij om daar je backups op te zetten (al dan niet met Ghost).

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan