ghost en cd/rewriter.

Status
Niet open voor verdere reacties.

simo

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2003
Berichten
136
Hallo, ik ben bezig om een backup te maken met ghost.
omdat het imagebestand groter is dan de cd, wordt een tweede r/cd gevraagd. Als ik de tweede cd erin het gestopt werkt het programma nog even en blijft vervolgens hangen Ik heb dit al drie keer geprobeerd. Wat nu?
 
Bedankt voor deze hulp. Het punt is echter dat hetgeen je schrijft mij niets zegt. Dat ligt ongetwijfeld aan mijn beperkte computerkennis. Kan je iets uitgebreider zijn?


GRTS SIMO
 
ASPI layer word gebruik om te kunnen communiceren met je brander/cd-rom.

Zie hier waarom sommige programma's die met je brander werken dan wel goed draaien, zonder een extra ASPI installatie.

En hier(in engels) waarom die ASPI layer uberhaupt nodig is.

Maar ik weet niet of Ghost een eigen ASPI layer meeleverd, maar daarom dacht ik dus dat dit weleens de oplossing zou kunnen zijn.
Hoewel ik het wel raar vind dat ie 1 cd brand en dan ermee nokt...

Anyways, dit uitproberen op een paar CD-rw is zien.

PS.Zelf heb ik dit niet uitgetest omdat ik mijn ghost files op dezelfde schijf, andere partitie bewaar.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ASPI driver gedownload en gecontroleerd. Al snapte ik af en toe niet wat ik aan het doen was. Op een gegeven moment kon ik de aspi controleren en kwam uit in de mededeling waarvan ik een screenshot heb gemaakt. Vraag: ben ik nu klaar met het aspi-verhaal?

groeten van Simo
 

Bijlagen

  • aspi.jpg
    aspi.jpg
    40 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
De ASPI is nu juist, nu zou je nog moeten kijken of dit geholpen heeft door nogmaals een poging te doen.

Mocht dit niet geholpen hebben dan weet ik het verder zoniet, misschien is er nog wel een andere oplossing van Saldos.

Wel de updates van ghost binnen trouwens?
 
Ik heb zojuist een poging gedaan en het lukte. Althans het lijkt erop want het ging niet op de manier zoals Ghost voorschreef. bedankt voor je hulp. Ghost bleef maar aangeven:plaats een cd in E: Dit terwijl er al een cd inzat. Ik heb toen de beschrijving gevolgd van ghost alsof ik geen externe rw heb (die dmv firewire is aangesloten). En toen verliep alles goed. Die manier lukte overigens niet toen ik de ASPI etceta nog niet had aangepast.

Ontzettend bedankt voor je hulp. Ik zou eigenlijk nog wel willen weten wat Saldos is.

Groeten van Simo
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door simo
Ik zou eigenlijk nog wel weten wat Saldos is.
Saldos is niet wat, maar wie.;)
Saldos is zo'n beetje de expert hier wat betreft programma's van Norton(Symantec) waar o.a. Ghost ook van is.:)
 
En nu maar hopen dat Saldos zich over mijn probleem buigt.

Grts Simo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan