Ghost image terugzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tanja1968

Meubilair
Lid geworden
29 sep 2002
Ik heb een nieuwe harde schijf gekocht en had een image gemaakt van mijn systeem. Dit image wilde ik terugzetten op mijn nieuwe schijf. Met geen mogelijkheid start de pc op. Jumpers staan goed. In het bios wordt hij herkend.

Aangezien ik geen zin heb om alles weer te installeren heb ik de oude schijf er maar weer bijgezet.

Mijn vraag is dus of het mogelijk is een image terug te zetten op een andere schijf en zo ja, hoe dan?

Met direct kopieren neemt hij toch geen systeeminstellingen mee? Die optie van partition magic "copy partition" ga ik proberen. Dit wist ik niet. Ik kreeg dezelfde melding als de vraagsteller in het andere topic.

Alvast bedankt voor je reactie.

Heb je de nieuwe schijf wel met fdisk gedaan
en geformatteerd.

De fabrikant van de Hdd heeft vaak een tooltje waarmee je de hele HDD kan kopieeren naar een nieuwe HDD , kijk ff op de site van de fabrikant.

Schijf is met partitionmagic ingedeeld en geformatteerd. De optie copy partitie heb ik inmiddels ook geprobeerd, maar krijg een melding dat de partitie mogelijk niet bootable wordt. Ik ga ook nog even op de site van de fabrikant kijken.

Ook bedankt voor de tip.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan