Ghost op laptops

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobinhoS

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2009
Hallo,

Ben net nieuw in de computerwereld en moet over een tijdje 40 laptops installeren. Overal komen dezelfde programma's op. Heb veel gehoord over Ghost dus heb hier dan ook een vraag over. Is het mogelijk om van laptop naar laptop te werken met Ghost? Zodat ik niet 40x een installatie moet doen voor elk programma, maar gewoon alles steeds over kan zetten???

Hopelijk kan iemand me helpen,

Groeten Rob:thumb:

Eerste vraag of die 40 laptops allemaal 100% identiek zijn?

Ja zijn 40 dezelfde laptops... Ieder filiaal krijgt zijn eigen laptop en dit zijn allemaal dezelfde

Dan zou je inderdaad 1 laptop compleet kunnen installeren, daarvan een image maken en die gebruiken voor de andere 39

Ok is dus mogelijk... Door middel van een kabel de laptops met elkaar verbinden dan of hoe moet ik dat zien?

je kunt het ook gewoon via de router doen als die twee toegang hebben tot het internet

Het is ook mogelijk om ghost op te starten met een externe HD eraan, (zorg wel dat de externe groter is dan die in de laptop). Start Ghost pas op als de externe eraan zit.
maak dan een clone of ghost, wat je zelf wil, van de laptop hd,
sluit de hd aan op de volgende laptop en dan alleen de ghost of clone terug blazen. en klaar is kees;)

Ik gebruik dit dagelijks voor pc's met hetzelfde moederbord dat ik op stage veel lever.
het werkt echt super, in 5 minuten een pc volledig geinstalleer;)

Ok hartelijk bedankt en als het me niet gaat lukken dan kom ik hier wel weer terug ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan