Ghost PE 5.1d , To Image probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Ik heb Ghost PE 5.1d op mijn computer staan alleen had ik daar nooit problemen mee om een image te maken van mijn harde schijf maar nu wel, wie weet het antwoord op het volgende:
Als ik een image wil maken zie ik helemaal onderin current path is: e:/ en dan GHO. Dat GHO wil ik IMG van maken maar bij patern kan ik dat niet aangeven, hij skipt erover heen en gaat er dan vervolgens een GHO bestandje van maken. Hoe moet ik dit veranderen? Om er een IMG van te maken want GHO lijkt me niet de bedoeling. Wie kan mij helpen?

Het is wel de bedoeling dat het een GHO wordt.;)
Gewoon als GHO laten staan dat is de extentie van de ghost image.
Die van mij heet
win2000.gho
Als je hem gaat veranderen dan heb je niks aan de image.

Vreemd want bij mijn vorige image staat er gewoon img achter en kon ik dat gewoon opgeven maar nu niet, het ligt ook niet op als ik er met de tab toets naar toe wil. Wat is GHO dan voor bestandstype?

GHO is de extensie van Ghost image.
Ik kan er nu zo snel ff geen verklaring/uitleg van vinden.

Blijft mijn vraag waarom ik het niet kan veranderen in IMG terwijl dat mijn eerst wel lukte. Dus misschien dat iemand anders het weet?

Nee hoor, geen andere versie. Ik doe het zo, ik selecteer eerst de drive waar ik mijn image op wil zetten, dan geef ik het naam, dan zou ik naar onder moeten om aan te kunnen geven welke bestandstype ik hem wil geven, IMG maar dat ligt maar niet op en gaat hij gelijk naar pattern of zoiets en klik ik daarop dan vraagt hij of ik een image wil maken met compression en de rest gaat hetzelfde toen het me wel lukte er een IMG bestand van te maken. Misschien dat je nu iets meer weet?

Ik heb nu Norton Ghost 2002 en daar lukt het me wel om te kiezen om de image op te slaan als IMG file maar als ik dat doe maakt hij er toch een GHO file van gek genoeg, hoe kan dat?

Waarom wil je perse een IMG extentie hebben?

Nou, het maakt met niet uit hoe de extensie eruit ziet maar vind het vreemd dat ik nu niet gewoon voor IMG kan kiezen terwijl me dat eerst wel lukte. Ik heb nu een image van mijn de C partitie van mijn harde schijf als GHO bestand gemaakt, en dat ging goed. Heb ook een keer teruggezet en dat werkte ook gewoon. Dus het probleem is nu verholpen. Maar blijf het vreemd vinden dat ik er eerst met mijn vorige versie van Ghost wel een IMG van kon maken en nu niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan