Ghost Recon Advamced Warfighter verloopt heel traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

overwijk

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2007
Mijn zoon heeft een nieuwe Packard Bell met daarop Windows Vista Basic. Het is een Dual Core 1.6Ghz pc met meer dan 3 Gb aan intern geheugen en een videogeheugen (Nvdia Ge Force.......) dat variabel is, maar tenminste 512MB bedraagt.

Hij heeft nu 2 games gekocht,
Tom Clancy's Ghost Recon Most Advanced Warfighter 2 en 3.

Beide games doen het niet naar behoren. Als je het spel aanklikt komen er filmpje-achtige beelden, soldaten die in een landende helicopter zitten enzo.
Deze beelden gaan heel erg traag.
Eenmaal op de grond aangekomen, begint het feitelijke spel, maar ook hiervoor geldt hetzelfde: de personen lopen heel langzaam, bewegen heel langzaam etc.

Het spel draait in een soort slow-motion.

Als ik ga detecteren waar 'm dit precies in zit, wordt een tekort aan CPU gemeld.

Het spel vereist volgens de gegevens een processort van 2.0Ghz.

Zoals ik al zei, hij heeft een Dual Core van 1.6Ghz.

Is dit dé oorzaak van de slow motion en zo ja, is er uberhaupt wat aan te doen opdat hij deze zo gewilde spellen eindelijk goed kan spelen??

Zo nee, weet iemand waar ik de spellen tegen een redelijke prijs kan verkopen, want eens uit het plastic neemt de winkel de spellen niet terug.

Namens mijn zoon alvast hartelijk dank!

Nee nog even wachten je moet je videokaart drivers updaten waardoor je videokaart niet meer ''beperkt'' blijft kijk op de volgende de site naar de drivers van je videokaart

klik hier

Als je niet weet wat voor kaart je nou hebt moet je option 2 proberen

Veel succes:thumb:

Dankjewel Wufu,

Zodra ik vanmiddag thuis ben, kijk ik hier even naar.

Als ik het dus goed heb is de "beperkte" instelling van de videokaart mogelijk de boosdoener (dat verklaart inderdaad de traagheid).
Wat ik zo even niet zie is dat als die videokaart al minimaal 512MB "beschikbaar" heeft en de eisen aan het spel uitgaat van tenminste 256MB, maar bij voorkeur 512MB, dat videogeheugen dan tóch de oorzaak kan zijn.

Kun je me dat heel beknopt vanuit jouw deskundigheid en mijn (betrekkelijk) leekzijn uitleggen?

En is in dat geval de enige door het spel gesignaleerde tekortkoming aan de eisen -te lage CPUwaarde- eigenlijk niet relevant in het ontstaan van trage beelden?

Nee ik zeg niet dat je videokaart slecht is:p

Maar wat ik eigenlijk bedoel is, dat je videokaart wel goed mag zijn maar als er geen goede stuurprogramma's zijn die het aanstuurt dan kom je niet zo ver:)

En ook dat de stuuprogramma alle functies van de videokaart goed gebruikt:thumb:

Ik heb net de nieuwste nVidi-driver geinstalleerd (zijn pc heeft een GeForce 7050/NVIDIA nForce 610i), maar helaas nog steeds een zeer langzaam verlopende game.

O www.systemrequirementslab.com heb ik de game nog even laten checken aan de kwalificaties van zijn pc en de pc doorstaat daarbij alle voorwaarden!

M.a.w. hij zou de game moeten kunnen spelen, maar blijkbaar niet.

Wie heeft er nóg een goed advie voor hem??

Voor de rest zijn alle drivers geinstalleerd?

Wat bedoel je precies met alle "andere" drivers, beste Wufu?

Audiodrivers enzo?

De jongen heeft trouwens een hagelnieuwe pc van nog geen 4 maanden oud, kant en klaar opgeleverd, dus ga ik er voorlopig vanuit, dat inderdaad alle drivers zijn geinstalleerd.

Zoals ik in een eerdere bijdrage al zei, heeft het spel zelf een detectie-programmaatje en daaruit kwam naar voren, dat de pc aan alle eisen voldoet, met uitzondering van de CPU.

De test die ik hiervoor noemde (zie de website) merkt zelfs op, dat zijn pc aan álle speleisen voldoet.

Misschien dat jij of iemand anders hier nog iets mee kunt. In ieder geval dank voor de aandacht en bijdrages!

Hmm,

Ik denk dat het erop zit de CPU voldoet niet dus je kan er niet meer zoveel aan doen.

Dat is wel jammer van de CPU:(

sorry ik kan u niet verder helpen:confused:

Tja jammer, een te lage CPU-waarde kan dus ook een dit soort trage beelden veroorzaken begrijp ik?

Zelf heb ik een XP-px met een processor van 2,66Ghz, die zou het wel kunnen doen, maar daar blijft het beeld zwart.
Als het spelpersonage schiet zie je wel het oranje mondingsvuur oplichten.

Ik zal ook daar eens een nieuwe videokaart-driver gaan installere.

Of kan een zwart scherm op iets anders duiden??

Tenslotte: mijn zoon kan dus feitelijk niets met deze games op zíjn pc en zal wellicht de beide games (Advanced Warfighter 2 en 3) willen verkopen, weten jullie in dát geval een geschikte site daarvoor (marktplaats, of zijn er andere bronnen)??

Ook op mijn pc doet deze game het niet, het scherm blijft zwart en ik heb vastgesteld, dat ik de nieuwste driver heb.

Blijkbaar luistert deze game qua eisen heel erg nauw. Of kan ik hier nog iets aan doen???

Wie o wie kan me helpen aan een adresje waar ik de beide gloednieuwe games nog voor een schappelijk prijsje kan verkopen???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan