Ghost vastgelopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

toyota

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2003
Bij het maken van een Ghost van de c-schijf is de computer vastgelopen.
Na het verwijderen van de door ghost aangemaakte partitie is de comp. weer op te starten.
Alleen het bureaublad is niet in orde.
De snelkoppelingen zijn nu dubbel. Als je een van deze verwijdert werkt de andere niet meer.
Wie kan hier een oplossing voor bedenken.
Bij voorbaat dank,

Johan

Dubbele snelkoppelingen op het bureaublad
Sommige lezers met Windows XP hebben last van dubbele snelkoppelingen op het bureaublad.

Iedere computer met Windows XP heeft mappen voor zowel All Users en de verschillende gebruikers. De snelkoppelingen voor alle gebruikers staan in ‘lokaal station’/Documents and Settings\All Users\Bureaublad. Die van de afzonderlijke gebruikers in ‘lokaal station’/Documents and Settings\GebruikersNaam\Bureaublad.

Zodra je met een gebruikersaccount bent aangemeld, dan verschijnen op het bureaublad zowel de snelkoppelingen uit de All Users-folders als die van je eigen GebruikersNaam-folder op je bureaublad. Als er dubbele iconen verschijnen, dan kan het heel goed zijn dat in beide folders dezelfde snelkoppeling is geplaatst.

Afhankelijk van de vraag wie toegang heeft tot het achterliggende bestand of programma waarnaar de snelkoppeling verwijst, kun je het icoontje uit de All Users- of GebruikersNaam-folder verwijderen

In sommige gevallen zijn er twee accounts met dezelfde gebruikersnaam aangemaakt. Ook dit heeft tot gevolg dat de iconen dubbel op je bureaublad komen. Je zou dan die gedubbelde account moeten verwijderen.

bron

Let er wel opp dat dit dus door een programma is veroorzaakt en je misschien wel meer problemen kan tegenkomen...

Ik heb nu alle snelkoppelingen verwijderd van mijn bureaublad en dat van all-users.
Na het maken van nieuwe snelkoppelingen is het probleem het zelfde.
Bij het maken van een snelkoppeling komt er een tweede bij.
Verwijder je er een dan werkt de andere niet meer.

Wat kan ik nu nog doen.
Het probleem is gekomen na de vastloper van Ghost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan