ghost

• Onderwerp starter Onderwerp starter bibby
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bibby

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2002
hoi,is het mogelijk om met ghost een image van een ander pc te maken?Er moet zeker wel een kabel tussen.

Groetjes Bibby

Ja maar dan moet je dus multicasten,ghosten over het netwerk heen.
Hiervoor heb je een pc nodig die zeg maar de ghostserver is,en je moet uiteraard een cd hebben om die server te installeren.
Verder moet je dan een flop maken via die ghostserver,om die pc waar jij een ghost van wil maken te kunnen opstarten,en de ghostsessie te starten.
Vergt wel wat moeite om het exact te begrijpen,maar ik heb het ook vaak gedaan,en werkt dan perfect.

Multicasten is juiste de andere kant op, een image op meerdere PC's tegelijkertijd zetten via Multicastclients.

Maar het kan wel, booten via een netwerkfloppy, een netwerkshare maken naar een andere Pc en dan Ghost opstarten.

thanks, het lijkt ingewikkeld maar aangezien dat ik morgen vrij ben,zal ik het even proberen.

Geplaatst door Tiborv
Multicasten is juiste de andere kant op, een image op meerdere PC's tegelijkertijd zetten via Multicastclients.

Maar het kan wel, booten via een netwerkfloppy, een netwerkshare maken naar een andere Pc en dan Ghost opstarten.

Idd is dat de andere kant op,daar heb je gelijk in.

hoi ben er weer,ik heb het geprobeert maar het is een hele klus en ben er niet uitgekomen.Is er geen ander mogelijkheid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan