ghost

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Hallo , wie kan helpen ?

Ik heb hier een pc met een engelse norton ghost 9 versie , op mijn oude pc gebruikte ik norton ghost 2003 om een back up te maken van mijn hele c-schijf , welke ik d.m.v. een ghost diskette kon terug zetten .
Nu wil ik op mijn nieuwe pc ook een ghost maken echter er zit geen diskettestation in .
Hoe maak ik met norton ghost 9 een back up zoals ik gewend was met ghost 2003
Kan ik opstarten vanaf een usb stick ?

Alvast mijn dank

Norto ghost 9 werkt voor zover ik weet niet meer met een floppy. De installatie cd-rom is tevens de rescue disk.

Als u het programma ghost opent heeft u dan niet ergens een keuze om een herstel cd of diskette te maken?

Met Norton Ghost 9 kun je een back-up (image) maken die je naar een andere partitie of naar cd's dvd's wegschrijft. Om die image weer terug te zetten heb je een norton recovery cd nodig. Daar start je de pc mee op, waarna je de back-up weer terug kunt zetten.
Wat ook nog kan is de Drive Image 7.0 CD van PowerQuest. (Dit is hetzelfde systeem als Norton Ghost 9.0, alleen een wat oudere versie )

Ik heb geen recuvery cd . Is deze te maken met ghost 9 ?

Als je alleen het geinstalleerde programma hebt is het antwoord --> Nee, dat gaat dan helaas niet.

Hansscheer zei:
Ik heb geen recuvery cd . Is deze te maken met ghost 9 ?
Je gaf aan het op de pc te hebben, dan neem ik aan dat je een image op je pc hetb en die via een virtuele cd-rom station geinstalleerd hebt. (bijvoorbeeld met Deamon tools)
je moet de image op een cd-rom branden op de juiste manier en je hebt je rescue cd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan