Ghz erbij ,, ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoRcO

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
Ik heb een nieuwe pc gekocht, alleen zitten er niet veel Ghz op, (1,8)
ik wil er graag meer op, ik wil het spel Medal Of Honor Airborne spelen en de
minimale vereizing is 2,8 Ghz...
nu is mijn vraag,

kan ik er Ghz bij laten zetten?
Hoe duur is dat ongeveer?
Wat doen Ghz met je pc? (snelheid) ?

Dat zet je er niet zomaar bij dan zal er een nieuwe processor in moeten. En dan is het de vraag of je videokaart en geheugen wel voldoende zijn.

Wauw, wat dacht je van een nieuwe processor kopen?
Neem je pc onder de arm, ga naar een lokale pc boer en laat je informeren over de (on)mogelijkheden van een upgrade.
Gezien jouw vraagstelling zijn we een heleboel regels tekst verder voordat we dat jou duidelijk hebben gemaakt (hoe dat zo'n beetje allemaal werkt)

Is het daadwerkelijk een nieuwe pc? Dan heb je namelijk grote kans dat het een core2duo processor is (b.v. de E4300) daarmee zou je al aan de minimale vereisten moeten voldoen.

Kijk welke socket jou processor heeft en koop er 1 met meer MHZ.

ik heb mijn nieuwe pc nu ongeveer nog maar 2 maand,

dit is mijn processor:

AMD Sempron(tm) Processor 3200+, MMX, 3DNow, ~1,8GHz

dit is mijn moederboard:

HT 2000 GeForce 6100
GeForce6100M-M
supports AMD Athlon 64 FX / Athlon 64 Dual-Core / Athlon 64 / Sempron Processor

(dit stond zo op de doos)

is van ELITEGROUP

(dit staat op een ander stikkertje op de doos)

Moederboard ECS C51GM-M Nvidia 6100 VGA, Sata raid, Dual Channel DDR || 800, Audio 5.1, Lan

----------------

ik ben niet tevreden met wat ik nu krijg, ik koop een nieuwe pc,, de oude pc van een maat heeft er wel 2,8 op zitten, dat is wel vaag dat ik minder krijg op een nieuwe computer vind je niet ?

----------------

Ik hoop dat jullie aan de hand van deze informatie meer uitleg kunnen geven,,, Mvg Remco

p.s. hoe duur zal een betere processor zijn? en welke word dat dan,?
Veranderd er dan ook wat aan de pc? (snelheid, geheugen, Dingen die erop staan)

Laatst bewerkt:
Nee hoor je hebt er 1 van de goedkoopste semprons in zitten.Dat is letterlijk een flutprocessor. Neem een hogere versie van Athlon zal ik zeggen die kunnen oplopen tot 3,3 ghz x2.;)Is geschikt voor wat jij er mee wilt doen.En nee aan de rest verandert niks..Tenzij je bijv. meer geheugen wil

Laatst bewerkt:
Nee hoor je hebt er 1 van de goedkoopste semprons in zitten.Dat is letterlijk een flutprocessor. Neem een hogere versie van Athlon zal ik zeggen die kunnen oplopen tot 3,3 ghz x2.;)Is geschikt voor wat jij er mee wilt doen.En nee aan de rest verandert niks..Tenzij je bijv. meer geheugen wil

hoe duur kan zoon processor zijn??

p.s. bedankt voor je snelle reactie :D

word mijn pc ook niet sneller van een hogere processor ???

Ik heb er hier 1: [ Hier ]
alleen vind ik deze veeel te duur, dan kan ik beter weer een nieuwe pc kopen :S

Laatst bewerkt:
Ik blijf toch even bij mijn oorspronkelijke advies:
pc onder de arm naar een lokale pv boer (géén Dixons of Mycom) en daar even laten vaststellen wat handig / wijs is + prijskaartje.

Ik heb een nieuwe pc gekocht, alleen zitten er niet veel Ghz op, (1,8)
ik wil er graag meer op, ik wil het spel Medal Of Honor Airborne spelen en de
minimale vereizing is 2,8 Ghz...
nu is mijn vraag,

kan ik er Ghz bij laten zetten?
Hoe duur is dat ongeveer?
Wat doen Ghz met je pc? (snelheid) ?

Virtuosa,
ik denk echt dat TS minder "bedeeld" is met kennis om de op dat soort websites staande informatie / losse componenten, op zijn juiste waarde in te schatten.

Virtuosa,
ik denk echt dat TS minder "bedeeld" is met kennis om de op dat soort websites staande informatie / losse componenten, op zijn juiste waarde in te schatten.

daarom zeg ik ook dat de 4000+ goed genoeg is wat hij er mee wilde doen en ook niet te,
duur was voor hem/haar
en dat hij dus zijn spelen daar mee wel kon spelen.

Laatst bewerkt:
ik vind het nog steeds super duur zoon ding, ik heb redelijk wat betaald voor deze pc, dan verwacht ik er ook iets van,,,

en wat bedoel je nou,, ??

dat de GHz van dat spel eigenlijk wat te hoog zijn ingeschat ???

wat is verschil tussen MHz en GHz ?

1000 MHz = 1 GHz???

Jawel je pc zal sneller worden van een andere processor.
Alleen je huidige processor is al toereikend, de interne snelheid is weliswaar 1,8 ghz maar de 'p-rating' is 3,2 Ghz, dat wil dus zeggen dat hij vergelijkbaar is met een intel P4 3,2 Ghz (en dus sneller als die 2,8 van je maat)

Je moederbord ondersteunt in elk geval een groot aantal snellere processoren--> http://www.ecsusa.com/ECSWebSite/Support/CPU_Support_Model.aspx?detailid=653&MenuID=69&LanID=20

Wat kosten ze, ergens tussen de € 50,- (voor een AMD Athlon 64 X2 4200+ ) en de € 150,- (voor een AMD Athlon 64 X2 6400+)

Overigens heb je ook een videokaart on-board zitten die ook niet echt een hoogvlieger is om games mee te spelen.

Jawel je pc zal sneller worden van een andere processor.
Alleen je huidige processor is al toereikend, de interne snelheid is weliswaar 1,8 ghz maar de 'p-rating' is 3,2 Ghz, dat wil dus zeggen dat hij vergelijkbaar is met een intel P4 3,2 Ghz (en dus sneller als die 2,8 van je maat)

Je moederbord ondersteunt in elk geval een groot aantal snellere processoren--> http://www.ecsusa.com/ECSWebSite/Support/CPU_Support_Model.aspx?detailid=653&MenuID=69&LanID=20

Wat kosten ze, ergens tussen de € 50,- (voor een AMD Athlon 64 X2 4200+ ) en de € 150,- (voor een AMD Athlon 64 X2 6400+)

Overigens heb je ook een videokaart on-board zitten die ook niet echt een hoogvlieger is om games mee te spelen.

heeft u een paar goede voorstellen voor moederboard, videokaart en dat soort spul?

Ik wil graag een mooie snelle GAME pc, die niet te veel kost maar wel heel veel kan hebben,.. wat is dan het best geschikt voor mij, qua video kaart processors, geluidskaart, en al hat andere??

kan iemand een duidelijk overzicht voor mij maken :D ??

mvg remco

Is dit een aan rader ??

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=HEEA11 [ Klik Hier ]

kan ik hier dit spel en meerdere spellen (ook nieuwe)
mee spelen?

Laatst bewerkt door een moderator:
kort antwoord ja
maar spelen gaan wel op den duur steeds meer eisen van een systeem dus upgraden,
vernieuwen hou dus eigelijk nooit op.
maar verloopig voldoet deze prosessor dus.

oke mooi, maar nu krijg ik steeds in berichten van andere mensen te zien dat ze er een speciale betere koeler bij hebben , is dat ook egt nodig :p?

heb ik nog meer nodig dan alleen deze processor chip ?? geluidskaarten, videokaarten, of iets anders ?

P.S. bedankt dat jullie allemaal zo super snel hebben geantwoord :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan