Gif bestand in word sjabloon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank Oonk

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Hoe zet ik eenvoudig een gif-bestandje (een briefpapier kleurenlogo) in een WORD-sjabloon, zodat ik een brief kan typen en het totaal kan afdrukken in kleur?

je maakt gewoon een worddocument zoals je het wil hebben en je slaat het op als sjabloon.

steven

je maakt gewoon een worddocument zoals je het wil hebben en je slaat het op als sjabloon.

steven

Dank voor je reactie. Ik heb dat gedaan, maar krijg dan in het document mijn afbeelding (logo briefpapier) met een rand eromheen, waar ik niet binnen kom om te typen.........

ik heb het hier geprobeerd in word 2000 en het werkt. kan je misschien een voorbeeldje erbij hangen?

steven

ik heb het hier geprobeerd in word 2000 en het werkt. kan je misschien een voorbeeldje erbij hangen?

steven

Ik zal het gif bestandje meesturen dat transparant is en dat ik dus graag als sjabloon zou willen opslaan om mijn brieven te kunnen uitwerken.

Bijlagen

• Oonk brf2.gif
    Oonk brf2.gif
    19,8 KB · Weergaven: 56
frank,

het probleem situeert zich in het feit dat je een gif hebt gemaakt van een hele pagina. ik heb het logo en adres uit de gif gehaald en de rekeningnummers komen in de voettekst. ik heb met een sectie-einde moeten werken om op pagina 2 geen voettekst te hebben.

als je het sjabloon opent, krijg je onmiddellijk de vraag om het adres in te vullen. dit is gemaakt met Invoegen - veld - vul in...

steven

Bijlagen

frank,

het probleem situeert zich in het feit dat je een gif hebt gemaakt van een hele pagina. ik heb het logo en adres uit de gif gehaald en de rekeningnummers komen in de voettekst. ik heb met een sectie-einde moeten werken om op pagina 2 geen voettekst te hebben.

als je het sjabloon opent, krijg je onmiddellijk de vraag om het adres in te vullen. dit is gemaakt met Invoegen - veld - vul in...

steven

dank Steven, dat ziet er heel goed uit. Die rekeningnummers heb ik ook niet altijd nodig, maar in de gevallen dat ik ze wel nodig heb, hoe krijg ik die er dan IN KLEUR onder?
TWeede vraag, misschien is het je opgevallen dat er een tweede pagina bij zat, waar alleen het kleine logo staat? dat is het vervolgpapier, dat wil ik ook graag als sjabloon opslaan om te gebruiken......

dank Steven, dat ziet er heel goed uit. Die rekeningnummers heb ik ook niet altijd nodig, maar in de gevallen dat ik ze wel nodig heb, hoe krijg ik die er dan IN KLEUR onder?
TWeede vraag, misschien is het je opgevallen dat er een tweede pagina bij zat, waar alleen het kleine logo staat? dat is het vervolgpapier, dat wil ik ook graag als sjabloon opslaan om te gebruiken......

frank, dan moet je met koptekst werken (Beeld - Kop- en voettekst) en je moet de koptekst van de tweede sectie loskoppelen van de eerste sectie. in het voorbeeld hierbij heb ik een pagina-einde toegevoegd om het je te laten zien. je kan deze gewoon weghalen.
om de rekeningnummers in kleur te krijgen, moet je gewoon dubbelklikken op de voettekst.

steven

Bijlagen

frank, dan moet je met koptekst werken (Beeld - Kop- en voettekst) en je moet de koptekst van de tweede sectie loskoppelen van de eerste sectie. in het voorbeeld hierbij heb ik een pagina-einde toegevoegd om het je te laten zien. je kan deze gewoon weghalen.
om de rekeningnummers in kleur te krijgen, moet je gewoon dubbelklikken op de voettekst.

steven

Steven, ik ben een absolute leek op dit terrein en je moet het mij maar niet kwlaijk nemen dat ik die rekeningnummers er niet IN KLEUR onder krijg, (wel gewoon in zwart natuurlijk), dat geldt dan ook voor het kleine logo, dat ik op het vervolgvel rechtsonder wil plaatsen. Misschien kun jij dit ook voor mij 'voorbakken, zoals je dat met het briefhoofd hebt gedaan? Bij voorbaat mijn grote dank.'.

frank,

het is voor mij maar een paar minuutjes werk. in welke kleur moeten de nummers? kan je ook het kleine logo plaatsen? ik heb het niet.

steven

frank,

het is voor mij maar een paar minuutjes werk. in welke kleur moeten de nummers? kan je ook het kleine logo plaatsen? ik heb het niet.

steven

Fijn dat je die tijd er even voor wilt uittrekken Steven, die nummers staan in de juiste kleur (dezelfde als de koptekst) onderaan het gif bestand dat ik je eerder stuurde. Ik dacht dat daar een tweede pagina met klein logo achter hing. Bij deze nogmaals. En nogmaals dank natuurlijk ook. Groet

Bijlagen

• vervolgpapier2.gif
    vervolgpapier2.gif
    9,9 KB · Weergaven: 43
frank, ik heb het moeten zippen omdat het te groot was. het probleem zit hem in de voettekst met de rekeningnummer. ik denk dat je ze beter typt: je scrolt naar beneden en als je de rekeningnummers ziet, dubbelklik je hierop. dan vewijder je de figuur en typt de nummers. via opmaak - lettertype kan je de juiste kleur kiezen.

succes,

steven

Bijlagen

frank, ik heb het moeten zippen omdat het te groot was. het probleem zit hem in de voettekst met de rekeningnummer. ik denk dat je ze beter typt: je scrolt naar beneden en als je de rekeningnummers ziet, dubbelklik je hierop. dan vewijder je de figuur en typt de nummers. via opmaak - lettertype kan je de juiste kleur kiezen.

succes,

steven

Dank je Steven, ik heb het idee, dat ik er nu bijna ben. Na het afdrukken van de pagina zie ik alleen dat de originele maat een heel stuk kleiner is geworden, bijna onleesbaar klein zelfs. Is het ook mogelijk voor je de originele maten aan te houden?

frank, ik heb op een paar mm na hetzelfde formaat als ik van jou heb doorgekregen. het probleem is dat ik in photoeditor een deel van de tekening heb moeten knippen. als je deze gif-file ingescand hebt, kan je die opnieuw inscannen, maar dan alleen het bovenste deel.
het kleine logo kan groter, maar dan heb je minder ruimte om te schrijven. je kan het groter maken en dan moet je de opmaak op Tight (ik ken het nerderlands niet) zetten.

groeten,

steven

frank, ik heb op een paar mm na hetzelfde formaat als ik van jou heb doorgekregen. het probleem is dat ik in photoeditor een deel van de tekening heb moeten knippen. als je deze gif-file ingescand hebt, kan je die opnieuw inscannen, maar dan alleen het bovenste deel.
het kleine logo kan groter, maar dan heb je minder ruimte om te schrijven. je kan het groter maken en dan moet je de opmaak op Tight (ik ken het nerderlands niet) zetten.

groeten,

steven

Goedemiddag Steven, nogmaals mijn grote dank, na enkele aanpassingen, grootte, verhoudingen en kleur en contrast heb ik een prachtig resultaat vind ik. HEt enige is nu nog het logo rechtsonder op het vervolgblad........ heb je daar ook nog een advies voor?
groet, Frank

Goedemiddag Steven, nogmaals mijn grote dank, na enkele aanpassingen, grootte, verhoudingen en kleur en contrast heb ik een prachtig resultaat vind ik. HEt enige is nu nog het logo rechtsonder op het vervolgblad........ heb je daar ook nog een advies voor?
groet, Frank

goedemiddag frank, het logo staat er toch. als je een pagina-einde invoegt, krijg je een andere voettekst op pagina 2 (en volgende) omdat de voetteksten losgekoppeld zijn.

steven

goedemiddag frank, het logo staat er toch. als je een pagina-einde invoegt, krijg je een andere voettekst op pagina 2 (en volgende) omdat de voetteksten losgekoppeld zijn.

steven

Dat klopt Steven, alleen is die niet aan te passen voor me (grootte, kleur-helderheid/contrast), zoals ik wel heb kunnen doen met de hoofdpagina.....

frank, je hebt even moeten wachten. ik had een optreden met ons poëzietheater in de gevangenis van hasselt. (vandaar ook mijn handtekening.)

als je nu naast het logo op de tweede pagina dubbelklikt, kom je in de voettekst. hier kan je het logo selecteren en bewerken. je moet er wel aan denken dat je minder tekst op de pagina krijgt als het een gewone tekening is. je kan de opmaak ook op contour (word 2003) zetten. het is hier een beetje spelen met de verschillende indelingen.

succes,

steven

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank Steven, met de huidige versie kan ik voorlopig prima leven. Ik weet nu waar ik moet zijn wanneer ik een vraag heb mbt WORD.
Een fijne zondag nog, groet Frank

frank, graag gedaan. zet je de vraag nog op opgelost (rechts onderaan).
goede zondag nog.

steven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan