Gif plaatjes transparant maken !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

castello21

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2007
Berichten
199
Wie kan mij helpen aan een eenvoudig programma om gif plaatjes transparant te maken.

Heb zelf Paint Shop Pro maar kom er niet uit hoe dit aan te pakken.

Bij voorbaat dank voor het meedenken.

Groet Castello:eek:
 
In psp gaat dit prima . neem je gif plaatje.kies met het toverstokje ergens in de afbeelding. dan selecties . selectie omkeren .kies bewerken /kopieren . open een nieuwe afbeelding ca 400x 400 /transparant. kies bewerken /plakken als selectie . kies selectie . niets selecteren ..lagen samevoegen .op maat knippen en opslaan als gif of kies tube van maken


succes
 
Gif plaatjes transparant maken

In psp gaat dit prima . neem je gif plaatje.kies met het toverstokje ergens in de afbeelding. dan selecties . selectie omkeren .kies bewerken /kopieren . open een nieuwe afbeelding ca 400x 400 /transparant. kies bewerken /plakken als selectie . kies selectie . niets selecteren ..lagen samevoegen .op maat knippen en opslaan als gif of kies tube van maken


succes

Bedankt alvast voor je reactie. Maar hoe krijg ik nu weer een andere achtergrond kleur??

Heb je vast ook een antwoord op.
Groet Castello:thumb:
 
als je een nieuwe afbeelding maakt ..kun je met het pipetje de gewenste kleur selekteren en met het emmertje de achtergrond vullen .daarna je afbeelding er in plakken

succes
 
Nog niet helemaal duidelijk !!

In je beschrijving staat na transparant. kies bewerken plakken als selectie maar wat moet dit zijn nieuwe of transparante selektie??? Plakken als selektie komt in dit rijtje niet voor. Sorry voor de overlast.

Doe er een gif bij als voorbeeld misschien kun jij hem even transparant maken???

Bij voorbaat dank.

Groet Castello:)
 

Bijlagen

  • 838.gif
    838.gif
    6,3 KB · Weergaven: 45
plakken als nieuwe selektie... en een voorbeeld maken doe ik niet .eerst ff zelf proberen ..daar leer je van
succes
 
plakken als nieuwe selektie... en een voorbeeld maken doe ik niet .eerst ff zelf proberen ..daar leer je van
succes

Beste Sulky, ben er uitgekomen denk ik, maar er hoort volgens mij nog iets bij je uitleg.

Bestand exporteren, gif optimalisatie en dan opslaan.

Zie bijlage.

Als ik het opsloeg zoals jij beschreven had bleef ik toch met een witte achtergrond zitten.

In ieder geval dank voor het meedenken.

Groet Castello:thumb:
 

Bijlagen

  • Image5.gif
    Image5.gif
    2,3 KB · Weergaven: 224
plaatje transparant maken

Ook ík had dit probleem, maar dankzij deze uitleg is het helemaal gelukt.
Echter één klein probleem... de zwarte randen rond het originele gifje zijn nu érg onduidelijk geworden in de Psp-tube. Iemand een idee hoe dat kan? Óf een oplossing om dat te voorkomen....
Groetjes,
Dirgis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan