Gif plaatjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

xanax

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2003
Berichten
222
Vroeger had ik bij een gif een icoontje staan nu niet meer en als ik er op klik krijg ik openen met

weet iemand wat hier mis is gegaan?
 
Hoi,

Is het een icoontje op je desktop??? Zo ja, dan is het niet meer gekoppeld aan een programma. Het kan zijn dat je dat proggie ge-deleted hebt.

Is dat toevallig zo?? Zo nee...dan kijken we even verder.

Groeten Daan
 
Nee, ik weet niet wat er mis is gegaan maar een gif kun je openen met je browser (internet explorer) of met microsoft photo editor en verder natuurlijk met allerlei tekenprogramma' s en fotobewerkingsprogramma' s net wat jij op je computer hebt staan.
Wil je een bepaald programma kiezen waar je de gif in wilt openen:
ga nar START/INSTELLINGEN/MAPOPTIES/[tab] BESTANDSTYPEN zoek GIF images op klik op bewerken, klik nogmaals op bewerken en zoek bij bladeren het programma op waar jij je GIF in wil openen. Als ik jou was zou ik kiezen voor Internet explorer want een browser geeft namelijk animated gifs (bewegende plaatjes) weer en dat doet Photo editor niet.

Succes!
 
Dan vink je even "Always use the selected program to open this kind of file" aan.
Als dat niet werkt kun je eens kijken bij

Tools->Folder Options
Tabblad "File Types"

Volgens mij is dat in het nederlands Extra->Mapoptie's
Tabblad "Bestandstypen"

In dat lijstje dan ff GIF opzoeken en het icoontje + programma veranderen.
 
Nee, ik weet niet wat er mis is gegaan maar een gif kun je openen met je browser (internet explorer) of met microsoft photo editor en verder natuurlijk met allerlei tekenprogramma' s en fotobewerkingsprogramma' s net wat jij op je computer hebt staan.
Wil je een bepaald programma kiezen waar je de gif in wilt openen:
ga naar START/INSTELLINGEN/MAPOPTIES/[tab] BESTANDSTYPEN zoek GIF images op klik op bewerken, klik nogmaals op bewerken en zoek bij bladeren het programma op waar jij je GIF in wil openen. Als ik jou was zou ik kiezen voor Internet explorer want een browser geeft namelijk animated gifs (bewegende plaatjes) weer en dat doet Photo editor niet.

Succes!
 
Geplaatst door Anni
Nee, ik weet niet wat er mis is gegaan maar een gif kun je openen met je browser (internet explorer) of met microsoft photo editor en verder natuurlijk met allerlei tekenprogramma' s en fotobewerkingsprogramma' s net wat jij op je computer hebt staan.
Wil je een bepaald programma kiezen waar je de gif in wilt openen:
ga nar START/INSTELLINGEN/MAPOPTIES/[tab] BESTANDSTYPEN zoek GIF images op klik op bewerken, klik nogmaals op bewerken en zoek bij bladeren het programma op waar jij je GIF in wil openen. Als ik jou was zou ik kiezen voor Internet explorer want een browser geeft namelijk animated gifs (bewegende plaatjes) weer en dat doet Photo editor niet.

Succes!

Hallo weer bedankt voor de antwoorden.
Ik heb even gekeken bij START/INSTELLINGEN/MAPOPTIES
Maar gif images komt helemaal niet voor bij de bestandtypen,nu is het wel mogenlijk om een nieuw type toe te voegen maar ik weet niet wat ik daar moet invullen.
Beschrijving van het type:
Gekoppelde extensie:
inhoudstype (MIME):
 
Hoi,

Bij mij staat het zo (windows98):

Gif_1.jpg

Klik op edit (bewerken) en ik heb dit:

Gif_2.jpg

Dubbelklik op OPEN en ik krijg dit:
Trek je niks aan van de zin Edit with Fireworks, want dat is een apart proggie van Macromedia

Gif_3.jpg

De voledige zin luid

"C:\PROGRA~1\INTERN~1\iexplore.exe" -nohome

Hopelijk kom je er uit xanax.

Groeten Daan
 
Hij staat bij mij omschreven als:

beschrijving van het type: GIF Image
inhoustype [MIME]: image/gif
standaardextensie voor inhoudstype: .gif
 
Ok het is weer goed bedankt en tot de volgende keer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan