Gigabit in combinatie met Devolo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morbash

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2006
Berichten
33
Hallo,

Ik heb op mijn zolderkamer twee computers staan met allebei een draadloze adapter om ons draadloze netwerk te ontvangen. De router bevindt zich in de meterkast op de begane grond. Door het gehele huis is er normaal bereik, maar mocht het nou net even toevallig zijn dat er precies als ik mijn kamer inloop met mijn laptop de draadloze verbinding een stuk slechter wordt en meestal zó slecht dat er niet mee te werken valt (denk aan msn valt steeds weg en sommige webpagina's worden niet eens geladen).

Na wat onderzoek gedaan te hebben ben ik bij een, naar wat ik op internet (forums) gelezen heb, goed merk HomePlugs onder de naam Devolo gekomen. Dit merk heeft een mooie HomePlug met ingebouwde WiFi functie die mij aanspreekt, omdat ik met een laptop niet vast wil zitten aan een kabel... Lijkt me best logisch, want desktops zijn bedoeld om te blijven staan waar ze staan en laptops niet.

Laat het nou net even lastig zijn dat mijn vader laatst voor zijn nieuwe kantoor aan huis een Gibabit Powerline HD Starterkit heeft gekocht die nu al aangesloten staat op het netwerk en tevens ook prima werkt. Ik heb zelf ook al even gezocht of er van datzelfde merk ook een product op de markt is die hetzelfde bied als de Devolo dLAN 200 AV Wireless N, maar die kon ik helaas niet vinden. Ik zou zelf zeggen dat 2 verschillende merken HomePlugs niet met elkaar werken, maar dat weet ik niet precies en ik dacht dat er hier vast wel iemand was die het wel weet.

Mijn vraag dus, na een grote lap tekst: Is het mogelijk om een dLAN® 200 AV Wireless N op de zolder correct te laten werken met een Gigabit Powerline HD Homeplug die zich bevindt in de meterkast op de begane grond?

Als dat mogelijk is, zou de enkele adapter van Devolo een mooie oplossing zijn, maar anders moet ik wat anders gaan zoeken vrees ik.

Alvast bedankt voor jullie hulp!:thumb:
 
Even snel lezend. Ze ondersteunen beiden de Homeplug AV standaard. De koppeling zou dus moeten werken. Echter voorzie ik wel een probleem met de snelheid. De Belkin is 1GB en de Devolo's zijn 200MB.

Persoonlijk zou ik de situatie als volgt oplossen. Afhankelijk van het aantal poorten op je internetrouter plaats je hier een switch achter. Aan de switch (router) verbind je via 1 poort de Belkin set voor het bedrijf en op een tweede poort verbind je een set Devolo's. Dan kan de Belkin op volle snelheid werken en heb je een eigen netwerk voor op zolder.
 
Ok, hartstikke bedankt voor het antwoord!

Wat ook nog een mogelijkheid is die m'n vader en ik al eerder hadden bedacht is om een Sitecom Wireless Range Extender 300N te kopen (we hebben al een router van Sitecom, ook de 300N versie) en die ergens op de zolder te plaatsen met nog een extra Belkin Gigabit plug. Ik weet niet of dit helemaal de meest praktische oplossing is, maar het is wel een oplossing die het misschien wel gaat worden zelfs, maar dat zoeken we zelf wel uit.

Nogmaals bedankt voor het antwoorden! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan