Gigabit netwerk traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herriee77

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2009
Hallo allemaal,

Ik vond mijn netwerk een beetje te traag dus ik heb alles omgegooit naat Gigabit.

Netwerk bestaat uit:

pc2 - pc 1 - router netgear 3700 - pc (speelt voor data server)

pc 2 is via pc 2 aan internet verbonden (kan door de bekabeling niet anders)

alle pc's hebben een gigabit lan kaart (sweex/realtek)

Ik haal nu een snelheid van 10/12 mb/s Hij begint bij 44 mb/s maar dat daalt heel erg snel.

Wat kan er mis zijn?

Groeten,
Michiel

Ten eerste wanneer je het over mb's hebt heb je het dan over m(mini)b(bits), M(mega)b(bits), M(mega)B(bytes), enz

Dit zijn namelijk al grote verschillen.

Wanneer je snelheden hebt van 11 / 12 MB's dan praat je over een snelheid van +/- 100 Mb(bit)
Wanneer je snelheden hebt van 44MB dan praat je over Gb (1000Mb)

Weet je verder zeker dat je router de gigabit snelheden aankan? ik weet bijvoorbeeld dat die van mij dat niet kan.

Veel harde schijven halen die snelheid ook niet. Zeker als ze meerdere dingen tegelijk aan het doen zijn, erg gefragmenteerd zijn of als je veel kleine bestanden kopieerd.

Zijn de netwerkkaarten PCI kaarten? Dan zul je ook nooit de volledige snelheid halen omdat de PCI bus niet snel genoeg is.

Omdat je aangeeft dat de snelheid op 44MB begint, lijkt het er op dat er iets met de schijf mis gaat. De eerste paar MB wordt opgevangen door het geheugen/cache. Als dit vol is, ben je afhankelijk van de snelheid van de schijf.

De router kan het zeker, ik heb van het weekend de netgear 3700 gekocht, deze heeft 1 van de hoogste doorvoer snelheden.

Ik bedoel alles in MB.

Dat ik de volle snelheid door de PCI bus niet red oke, maar wat moet ik wel kunnen redden?

Ik de pc's zitten meerdere schijven, als ik de nieuwste probeer (alle SATA 7200 toeren) maakt het qua snelheid nog niets uit.

Is er een programma waar ik de HD en netwerk snelheid makkelijk kan meten?

Groeten,
Michiel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan