Gigabit of 100mbit switch??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yorick1989

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Hey,

Ik heb een router die geeft een gigabit signaal uit via de kabel maar ik heb hier een switch tussen zitten die max. 100mps ondersteund! Ik heb ook een data server staan aan deze switch maar heeft daarom maar een 100mbit snelheid. Draadloos heeft iedereen boven de 100mbit qua snelheid... Mijn vraag is nu eigenlijk of het erg veel uitmaakt of ik deze houd of een gigabit switch moet aanschaffen voor snellere streaming van films/muziek vanaf de server (ook als er meerdere personen tegelijk een film kijken).

Alvast bedankt!

MVG,
Yorick

Als jij dat niet nodig vind hoeft het niet. Niks moet. Als je een snellere verbinding wilt zou ik het wel doen. Kijk even wat andere er van vinden.

Als jij dat niet nodig vind hoeft het niet. Niks moet. Als je een snellere verbinding wilt zou ik het wel doen. Kijk even wat andere er van vinden.

ja maar mijn hoofdvraag is, is het nodig om zo'n switch aan te schaffen om met 3 computers tegelijk een film te streamen vanaf mijn server met dr 100mbit lijn?

grtz

Voor een HD film heb je dacht ik 25 MBit nodig. Dus reken maar uit. Belangrijkste is dat je server de data met voldoende snelheid kwijt kan. De pc's hebben aan 100mb wel genoeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan