Gigabit verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peeteh

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2004
Hallo allemaal. Laatst heb ik een gigabit ethernet netwerkcard gekcoht. Het is de Netgear GA311 kaart. Ik heb deze goed in mijn computer ginstaleerd en heb de goede cat5e kabels. Nu ik alles aangesloten hebt draait die nog steeds op 100 mbps en niet op 1000 mbps. Ik heb het direct vanaf mijn modem in mijn pc. Zonder switch ertussen. Kan iemand mij zeggen wat het probleem is?

Bedankt:)

Op de cat5e kabel staat dat deze ook voor gigabit 1000 mbps kan worden gebruikt. 350 hertz is die

Ik heb verbinding van wanadoo basic.

1700 download
200 upload

De snelheid van je verbinding is afhankelijk van 2 dingen, de kaart die in jouw computer zit, en de snelheid van de andere kant. Die overleggen samen welke snelheid ze zullen gaan gebruiken.

Daarna gaan ze dat proberen te bereiken, zijn je kabels niet geschikt, dan zullen ze niet de snelheid bereiken die ze hebben afgesproken.

Maar uiteindelijk zal het toch de snelheid van je internetverbinding zijn die je gaat behalen, als die 1,7 mbit is, wat heeft het dan uberhaupt voor zin om een 1 Gbit kaart erin te zetten. Zelfs met een "ouderwetse" 10 mbit kaart redt je dat met gemak ;)

Het werkt echt niet zelfs nu ik cat6e kabels heb en de goede 1000 mbps instelling. Op beide computers werkt dit nie. Hij blijft 100 mbps. Heb ik soms een hogere download snelheid nodig om van de gigabit toepassing te profiteren? Of licht het aan mijn modem of de gigabit kaart zelf?

Je kan wel een gigabitkaart in je computer hebben, maar als de andere kant 100Mb is, zal je kaart niet sneller worden, die past zich keurig aan aan de snelheid van de andere kant van de kabel, in dit geval je modem. Het gaat wel werken wanneer je twee gigbitkaarten linkt, maar dat is niet het geval...

Dus eigenlijk heb ik een hogere downloadsnelhied nodig of zelfs een beter modem? Mijn snelhied word eind maart naar 2 mbit vehoogt. Zal dit wel uitmaken voor de gigabit adapter?

Nee, want 2Mb is geen 1000Mb... tegen de tijd dat 1000Mb standaard gaat worden begin je wel iets aan je kaart te hebben, indien je deze alleen voor internet gebruikt ;)

dan snap ik niet waarom ze de gigabit adapter op de markt heb staan. Als je er geen gebruik van kan maken. Tenzei een 1000 kbps lijn heb. Dat zetten ze natuurlijk ook niet op de verpakking....

Ik neem aan dat ze aannemen dat mensen dat prima zelf kunnen bedenken.... Een gigabit netwerkkaart is wel prima te gebruiken, zij het in een gigabit netwerk van meerdere computers... ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan