Gigabyte GA-H77-D3H onboard geluid stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jemaintiendrai

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2004
Berichten
18
Ik heb een Gigabyte GA-H77-D3H moederboard. Hierop zit een VIA VT2021 onboard geluid chip.
Ik krijg echter maar 2 kanalen geluid.

Ja ik heb de nieuwste drivers geïnstalleerd. 6.0.10.1200
Ook de kabeltjes heb ik getest en zijn goed.

Iemand enig idee, hoe ik 5.1 geluid terug krijg??
 
Ik kan het hier niet nakijken, daar ik SPDIF gebruik als aansluiting. Heb zelf ook Gigabyte moederbord, maar met Realtek erop. Ik kan wel bij configuratiescherm > geluid > eigenschappen SPDIF > supported formats, aangeven Dolby digital/DTS audio. Heb je daar al met instellingen gekeken. Ik ga er vanuit dat met mini jack aansluiting ook de supported formats kunt aangeven.
 
Ik gebruik idd mini jack, daar mijn aansluiting op de surround van de optische ingang stuk is.
En bij het aangeven van die supported formats, zit dus dat test stukje voor stereo/Quadrafonich/5.1

Stereo is goed, en bij de andere 2 geeft hij wel geluid op de front speakers maar niet de rear/center/sub
 
Drivers al eens opnieuw eroverheen geïnstalleerd? Eerst de chipset driver en dan die van de geluidskaart.
 
Ik vraag me ernstig af of met een mini jack wel 5.1 mogelijk is??

Tijs.
 
5.1, dus surround. Mini Jack doet (zover ik denk te weten) alleen stereo.

Tijs.
 
Kan wel met mini jack, mits de luidsprekers voor elk kanaal een mini jack heeft.
 

Bijlagen

  • mini jack 5_1.jpg
    mini jack 5_1.jpg
    8,7 KB · Weergaven: 21
Zoals crach dus al zei:

Bedenk dat je met 1 mini jack 2 kanalen hebt. (stereo)
3 mini jacks is dus 5.1
 
Ik interpreteer het verhaal van crash anders:

je moet er 5 hebben: 1 (mono) plug voor elk kanaal.

Tijs.
 
Beetje onduidelijk geschreven. Zoals de TS het aangeeft klopt het. Zwart , oranje en groen zijn voor een 5.1 speaker setje. (Voor, achter en center) Ik gebruik zelf SPDIF bij mijn Logitech setje, maar kan ook met 3 mini jack kabeltjes werken.
 
Maar goed, ondanks dat hier weer enkelen iet hebben bij geleerd van min-jacks, is mijn probleem onder gesneeuwd.

Toch heb ik zelf e.e.a. kunnen oplossen.
Het bleek, dat mijn controle unit van de logitech surround z5500 oververhit raakt.??
 
Logica van die oververhitting m.b.t. boxen achter ontgaat me? Ik had dan verwacht dat geen enkel kanaal werkt?

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan