Gigabyte GTX260 NVCPL.DLL probleem.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Silas
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Silas

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Hallo,

Ik draai op windows vista 64 en 32 bits, beide met SP1, ik heb vanaf gisteren hetzelfde probleem op beide OSen.

Tijdens het opstarten is er geen probleem, op het moment dat het microsoft logo en het geluid van vista die opstart komen valt het beeld uit.

Na even gewacht te hebben hoor je het geluid dat er nieuwe hardware gevonden is, op dat moment gaat het beeld aan. De driver wordt gebruikt want ik kan gewoon gamen enzo. maar dit wel allemaal op een beperkte resolutie van 1024x 768.

Hierna geprobeerd de videokaart driver te verwijderen. Mijn onboard kaart kan een resolutie aan van 1680x1050, dit draait ook vlekkeloos. (mijn moederbord heeft geen uitgang voor beeld, het signaal gaat over de video kaart.) maar zonder video kaart geinstalleerd kan ik niet eens tv kijken.

Tijdens het installeren heb ik een error. het gaat om de NVCPL.DLL, deze zou problemen hebben en een bepaald onderdeel niet vinden, ik heb geprobeerd andere drivers de downloaden en te installeren, maar dit mag helaas niet baten.

Iemand een idee om dit probleem op te lossen.

Heb je wel de moederbord drivers eerst geïnstalleerd?
(chipset driver)
Over welke Nvidia videokaart hebben we het hier?

PS kun je even de titel van je vraag aanpassen "problemen" zegt niets over je vraag/probleem.

Ik heb al mijn drivers van mijn moederbord eerst gedaan, chipset is een 780i, de videokaart een GTX260

Wat zijn de rest van de specificaties van het systeem en de voeding?

Ik heb net mijn handtekening bewerkt, een link naar mijn systeem;)

Mag je gelijk je handtekening weer aan passen. het is niet toegestaan je systeem of link er naar in je handtekening te hebben.;)

Grappig ik doe een zoek opdracht in Google naar je videokaart en kom nog een topic van je tegen over dit probleem;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=370977
Normaal gesproken zou ik deze sluit en kun je daar verder gaan, ik heb het nu andersom gedaan.

Wat zijn de specificaties van je voeding, alleen 600Watt zegt niet zoveel en kan krap zijn. Deze videokaart vraagt namelijk al 500Watt en je processor 148Watt, dan heb ik het nog niet over de rest van je hardware.

[edit]Ik titel zelf maar even aangepast.[/edit]

Laatst bewerkt:
okay, handtekening pas ik wel weer aan. jammer dat mensen altijd naar je specs vragen en niet eerst verder kijken,
mijn voeding weet ik niet zo veel over te vertellen, het is een OCZ StealthExtreme 600W, meer weet ik er niet van, ik kan wel de aantal molexstekkers gaan tellen, maar daar kan ik wel aan voelen dat je daar niks aan hebt
Als je verteld wat je moet weten zoek ik het even voor je op.

Het systeem heeft tijden lang goed gedraaid, het is van de laatste 2 dagen.

owja, je link in het andere topic klopt niet, die verwijst ook naar het andere topic, ff veranderen naar deze aub;)

Laatst bewerkt:
600 watt is meer dan zat, heb ook een gtx260 en heb ook een 600 watt voeding er in zitten. Wat ik kan herrinderen is dat hij ongeveer 200 watt verbruikte.

Laatst bewerkt:
600 watt is meer dan zat, heb ook een gtx260 en heb ook een 600 watt voeding er in zitten. Wat ik kan herrinderen is dat hij ongeveer 200 watt verbruikte.

dat is dan wel in idle toestand;), op een 480W voeding wou die niet draaien.

De voeding is het probleem niet, ik zit te twijvelen, Videokaart of Mobo.

Laatst bewerkt:
XFX GTX260 black edition crashed na 5 min gamen

Goedenmiddag,

Ik heb ongeveer een gelijkmatig probleem, mijn pc crashed na ongeveer 1 a 5 min gamen. Het beeld geeft 1 kleur weer (oranje, groen, bruin enz...) en het geluid wordt herhaald. Hierna ben ik verplicht de pc uit en weer aan te doen. reset werkt niet. Heel soms geeft hij 1 lange piep en 3 korte piepjes. ( Geen videokaart gevonden of Bad video RAM ofzo )

Of mijn videokaart is defect, of ik moet een krachtigere voeding kopen maar dat lijkt me sterk, iemand een idee? :confused:

Dit is mijn systeem:

Processor: intel Q6600
Moederbord: Asus P5Q Pro
Videokaart: GTX260 black edition
Voeding: Cooler Master RealPower M620
Geheugen: GeiL 4 GB DDR2-1066 Kit
Besturingssysteem: Vista 32bit

alvast bedankt, grtz Nick :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan