gigabyte p35C +6420 pro overklokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael.J

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2001
Hallo

Kan er iemand a.u.b uitleggen hoe je overklokt!? je heb zoveel mogelijkheden in je bios !Heb wat uitgeprobeerd, maar blijf er toch liever vanaf omdat ik het toch niet helemaal weet !..ik heb hiervoor nog gereageerd ,kreeg uiteraard ook nog reactie en een link , maar het is in het engels ,en mijn engels is niet zo goed dus ik begr er niks van !

Mijn systeem :

Vista premium 32
gigabyte p35C ds3r
intel 6420 processor
2x1 gig g.e.i.l overklokmodules
dvd speler nec laatste versie !!
250 gig hd
Creative audigy 2
Zalman 600W

Temp zijn op dit moment erg stabiel !!

Alvast bedankt !

Mikey

er zal veel verhalen langs komen hier over.
maar ik zeg je schaad je spullen het is gewoon niet waard voor een paar %
en een kleine verkeerde handeling heeft groote gevolgen.

overklokken heb je helemaal niet zo veel aan behalve als je een echte goede bent

heel veel sneller wordt die er niet van en de kans is groot dat je hem beschadigd.

Hoi

Dank je wel voor jullie reacties maar dat je van overklokken je systeem kan beschadigen is wel nou duidelijk!!Maar hier heb ik niks aan jongens , dat is de vraag niet !! van 2.13 naar 3.00 ghz is niet een beetje en dat kan hij makkelijk lopen maar net wat jij zegt het is leuk voor iemand die weet wat hij doet ,en zo iemand ben ik niet helaas,misschien dat er iemand was met zelfde systeem..die wist wat ikmoets verhogen stap voor stap!

Gr Mikey

ik hou je niet tegen hoor:p ik waarschuw je maar als je het echt heel graag wilt kun je ook beetje gaan googlen maar let wel op de temps en alles he

opzich weet ik nietzo veel van overklokken want bij mijn moederbord is het zo 5 sec in de bios en klaar en heb ook nog speciaal progje in de bios die het max zoekt waarmee die goed loopt.

en verder suc6 ermee:thumb:

Laatst bewerkt:
ja ,ik zal het in de gaten houden ,,ik heb een wat oudere pc waar je tussen 1 en 10% kan kiezen om te overklokken maar dit is wel ergingewikkeld? maar goed ..ik heb gegoogeld maar kom niet echt zo ver waar ik wat aan heb !!waar moet ik beginnen ,,dat is de vraag .ik w8 het nog effe een dag af

Mikey;)

ik heb wel gelezen dat jou moederbord makkelijk schijnt te overklokken

kijk is in de bios en er zijn ook progs die je gewoon in windows kunt openen en dan kunt gaat overklokken.

en je kunt het beste heel rustig doen steeds stapjes erbij.

Volgens mij moet je zoiets doen:
Je multiplkier omhoog/omlaag
FSB processor omlaag (hoe lager hoe btr heb ik gehoord)
Op de site die ik je gaf voor dat moederbord zie je de cpu instellingen bv en erbij zeggen ze zo laag mogelijk is het beste (wel vaag maarja het zal)

&

Geheugenmodules van 800mhz zijn dus om te klokken en die extra gebruik je voor de cpu.

Maar snap niet hoe het precies moet.

Het is volgens mij niet alleen maar iets met je cpu doen, maar ook zkr met je geheugen tegerlijk, maarja..... anders even verder googlen

fsb * multiplier = kloksnelheid van de processor

Voorbeeld:Intel Pentium II 350 Mhz
FSB snelheid 100 MHz * Multiplier 3,5 = 350 MHz (ofwel 350 miljoen 'kloktikken' per seconde)

Voorbeeld: AMD Athlon XP 2400+
FSB snelheid 133 MHz * Multiplier 15 = 1995 MHz (ofwel 1995 miljoen 'kloktikken' per seconde)

Hoe hoger de FBS hoe beter is het ;)

Uhm dus me niuwe cpu is 1333fsb, dus multiplier 4 ?

Zag op screens een overclockte met mp: 9 geloof ik en:fsb zo laag mogelijk
en met standaard cooler op 3,45 Ghz.

Misschien blijft de temperatuur dan laag ?

overklokken niet zo simpel

Op zich is overklokken simpel,maar de vraag is dit wat voor koeler heb je, hoe hoog wil je gaan??en kijken tot hoever je PROC kan komen is het niet maar of ie stabiel blijft dat is de kern en dat is dus testen en stressen.
Om te beginnen verhoog je FSB met stapjes van 5 (dus niet 5%) zorg in het bios dat de verhouding tussen fsb en PCIE vast staat 1:1 en blijf voorlopig van je voedingsspanning af.
(want hoe meer stroom hoe warmer het wordt!!!)verhoog met 5 ga dan terug naar windows start ie op??kijk hoe warm ie idle is ga dan een spelletje spelen intensief voor een uurtje of zo kijk af en toe naar de Temp.!!!!gaat dit allemaal oke ga weer in de bios en verhoog weer met 5 etc etc. het is jammer dat je multiplier gelocked is dan had je meer mogelijkheden.
(deze is alleen geunlocked bij de Extreme Editions) krijg je op een of ander moment kleine problemen debri"s of zwarte schermen of blauwe!! ga dan terug naar het laatste stabiele FSB en verhoog je Voltage iets en probeer het dan weer maar kijk goed naar je TEMP. laat voorlopig de timings van je geheugen voor wat ze zijn veel maakt dit niet uit op het totale plaatje maar pas op als je de voltage veranderd verander je waarschijnlijk ook het voltage van je geheugen en van de Graf. Kaart dus hou de TEMP in de gaten dat is de graad meter!!!!!meer weten kom als je dit allemaal gedaan hebt weer met een vraagje op het forum en dan gaan we verder SUCK6

waarom de heletijd naar de bios ??! je kunt ook systool gebruiken kun je temp kijken overklokken en geheugen en alles in de gaten houden.

software

Ik hou niet van tools om je bios te veranderen , ik weet voor de luie mensen onder ons is een procje wel zo makkelijk maar niet erg slim rustig aan dan breekt het lijntje niet (in dit geval de PC)

Maar ik ga het eens proberen met mijn proc P4 3,4 Prescott en X1950Pro kijken wat er gebeurd :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan