gigabyte p35c-ds3r

Status
Niet open voor verdere reacties.

[btc]brutus

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2005
hallo,

ik heb een ernstig probleem met mijn nieuwe pc. het moederboard is de bovenstaande van gigabyte en ik heb ocz geheugen modules erin. deze zijn de pc 8000 titanium alpha vx2. mem timings 4-4-4-12 geloof ik. nu is mijn vraag is dit compatible of niet.

als ik de pc namelijk opstart dan heb ik een kerstboom (verlichting) op mijn mobo naast het geheugen. na een 10 tal secionden gaat dit uit en gaat ook niet meer aan. vervolgens loopt mijn pc vast. ik wil dus gewoon xp installeren maar dit gaat dus niet. soms loopt hij al in de bios vast maar ik heb ook al gehad dat de pc vastliep 7 min voor het einde van het installeren van xp.

wie o wie.

ps de koeler zit er goed op 23 graden met de infinity mugen.
alles is nieuw zo ook de voeding coolermaster 620 watt.

gr ej

[btc]brutus;2206140 zei:
deze zijn de pc 8000 titanium alpha vx2. mem timings 4-4-4-12 geloof ik. nu is mijn vraag is dit compatible of niet.

Dat check je toch vooraf ???
Als je naar de site van GB gaat en je selecteert je moederbord, dan staat er notabene in rode letters:

* Please refer "Memory Support List" for memory support information.

Ik ben er net geweest en heb gezien welke modules wel en welke niet genoemd worden. Advies: bezoek de site / pagina en lees daar het antwoord op je vraag. Dat kan je prima zelf, dat hoef ik je niet "voor" te zeggen.

Laatst bewerkt:
dusssss

ja dat weet ik nu ook dat ik daar eerst had moeten en kunnen kijken. wel geeft hij in mijn bios aan dat hij 2048 heeft dus dat zal opzich denk ik wel goed zijn. maar ik heb nog meer problemen met het random stoppen van de install van xp.

mobo

hoi,

ik heb een 2.1 versie en niet een 2.0 maar dat is bijzaak even op het moment.
Ik heb voor de grap eens 1 module geheugen eruit gehaald en in een keer blijft mijn kerstboom branden in de pc bij de geheugen modules. ik heb ze ook omgewisseld en ook toen bleef hij branden. stop ik ze er allebei in dus in dual mode dan gaan accuut die lampjes weer uit. stop ik de 2 reepjes naast elkaar dus niet in dual mode dan blijven de lampjes ook branden. iemand een idee. ik kan heelaas nie testen op het moment omdat ik op mijn werk zit en dus niet een monitor heb die een andere aansluiting heeft dan vga.

iemand een idee.

gr ej

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan