gigabyte

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tunica

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Ik had graag willen weten hoeveel gb mijn harddisk is.Wie kan mij vertellen (graag stap voor stap) hoe ik dat kan zien op mijn pc? Ik heb Windows XP home.Groet Tunica/Sjaak

Dat is heel simpel. Ga naar deze computer, klik met je rechtermuisknop op de schijf waar je info over wil, klik op eigenschappen (properties in eng) en dan zie je het. Het kan ook al zijn dat als je de schijf waar je de info over wilt hebben alleen al selecteert dat het aantal gb links in beeld komt en tevens de vrije ruimte

Waarom een programma als het ook gewoon heel simpel kan. Rechtermuisknop + eigenschappen geeft al antwoord op de vraag.

Hallo,

Als er meerdere partitie's zijn,, waarvan misschien wel één verborgen, gaat het niet op met rechtermuisknop...

Met vriendelijke groeten,
theblindman.

Nee dan moet het via schijfbeheer, dat zit in computerbeheer. (configuratie scherm + beheer + computerbeheer + tabblad schifjbeheer)

Het is:

Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Opslag > Schijfbeheer

Hier zie je alles (aanwezige vaste schijven en het aantal partitities per schijf)

CrashPuppy

Laatst bewerkt:
Het is:

Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Opslag > Schijfbeheer

Hier zie je alles (aanwezige vaste schijven en het aantal partitities per schijf)

CrashPuppy

Ah kiek, ik ken het scherm wel. Rechtermuisknop op 'deze computer' > Beheer

Gb

Een ieder mijn dank voor de moeite,ik heb het begrepen.Groet Tunica/Sjaak

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan