• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gigantisch CSV bestand, excel is te klein

Status
Niet open voor verdere reacties.

rene_overtoom

Meubilair
Lid geworden
1 jan 2001
Hai!

Ik heb een ontzettend grote online enquete gehouden waar de eindgegevens in een statistisch programma (SPSS) weergegeven zouden moeten kunnen.

Ik heb een HTML output van 6 MB, als ik deze exporteer naar excel als zijnde *.csv mis ik 75% !!
Met andere woorden.....excel is TE KLEIN, er zijn te weinig kolommen :(

1. Iemand een idee hoe ik toch de gevens totaal krijg?
2. Of een idee hoe ik van een HTML output de gegevens in SPSS krijg?

Groeten
Rene

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk gaat er het een en ander mis met het plaatsen van gegevens in appart cellen, teveel leggen cellen en dergelijke.
Wat je kan proberen is het *.csv bestand te veranderen naar een *.txt bestand en dan in te laden in Excel, je kan dan doormiddel van de scheidings tekens te definieren misschien meer gegevens op 1 rij te krijgen.
Overigens kan je met Excel maar 65536 rijen in 1 blad hebben, een optie zou dus zijn om dat txt bestand op te delen in 4 of 5 kleinere bestanden en deze appart te laden in Excel, en doormiddel van sorteren lege rijen eruit te krijgen.

Ehhh ja klopt inderdaad, het probleem doet zich alleen NIET voor in het aantal rijen, maar het aantal kolommen.
Ik denk dat de online tool de gegevens verkeerd in de database plaatst.

In excel laden krijg ik overigens niet gedaan....het is namelijk zo dat de HTML output van 6 MB naar CSV moet, alleen omdat deze veeeeeel omvangrijker is dan de 256 kolommen die excel biedt kon ik er geen csv van maken. Jij een idee hoe ik verder moet :eek: :confused: ?

Een HTML kan je inderdaad soms niet goed in Excel laden door de opmaak en layout van de html, maar als je de extensie van het html veranderd naar *.txt dan kan je hem in Excel open en d.m.v de tekst importeer wizard misschien wat beter laten indelen in cellen.
Of in ieder geval openen met je kladblok en dan eens kijken of je door zoek en vervang het een en ander in kan korten.

Verander hem eens naar *.txt en open hem met de kladblok en plaats hier eens een stukje tekst met wat regels erin, misschien dat we er samen uitkomen om hem beter in excel te krijgen :)

Het probleem is opgelost :thumb:
Met behulp van een perl script wat vanuit HTML output's data bestanden kan maken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan