Gigantische framedrops GTA 4 Episodes From Liberty City

Status
Niet open voor verdere reacties.

yokovasky

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2011
Berichten
19
Hallo allemaal,

Ik heb last van gigantische framedrops als ik GTA 4 EFLC speel.
Ik heb de grafische instellingen al geprobeerd te veranderen van alles low (incl. view distance) naar alles high. Het maakt geen verschil.
Als ik met FRAPS kijk, zie ik dat wanneer ik stil sta ik gewoon tussen de 55-60 fps heb.
Wanneer ik begin te bewegen/rond te kijken dropt de fps dramatisch. Meestal tot 0-3 fps.
Ik heb de pc net twee dagen geleden samengesteld. Gister het spel nog gespeeld en liep prima. Vandaag zit ik opeens met de problemen..
Ik kan spellen als Battlefield 3 op het moment met alles High nog prima spelen. Hier dus geen problemen mee.

Mijn specs:
Intel core i5 2500k (niet oc)
8 Gb DDR3 1600 Mhz Corsair Vengeance (draait nog op 1333 Mhz)
Asus P8P67 B3
Asus GTX 560 Ti (DirectCU II/TOP)
OCZ Vertex 2 60 Gb ssd. (Hier draait windows op.)
Samsung HDD (320 Gb geen idee meer welk type. Hier staat GTA op.)

Ervaren antwoord wordt gewaardeerd.

Groet, Erwin
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens in taakbeheer alle programma's af te sluiten (behalve microsoft dingen)
 
Nee dat werkt niet. Maar dat zou ook wijzen op te weinig geheugen o.i.d. Je vergeet denk ik dat ik het spel al wel vloeiend heb kunnen draaien. Het is nu heel plotseling slecht geworden. Het meest rare is nog dat de laad menu's ontzettend lang duren nu, maar bij het laden van een missie gaat de fps richting 2800.. ?!? Ik weet dat dat onmogelijk is, maarja..
 
Virusscanner? En dat hoeft niet per se te wijzigen op te weinig geheugen; het kan zijn dat programma's plotseling veel geheugen gaan gebruiken.
 
Ik neem aan dat je de nieuwste drivers voor je videokaart wel hebt geïnstalleerd?
 
Dat maakt geen verschil in het spelen. Het spel met wat op de achtergrond draait gebruikt slechts 3.45 Gb aan geheugen. Dat is nog niet eens de helft van wat ik in m'n pc heb.
Ik heb de nieuwste drivers voor mijn videokaart idd geïnstalleerd.
 
Ok, dan ligt het dus in ieder geval niet aan de drivers.
En volgens mij bedoelde AndreazZz niet of de virusscanner veel geheugen gebruikt, maar of die niet iets blokkeert.
Probeer anders GTA 4 eens aan de uitzonderingen van je virusscanner toe te voegen.
 
Heb ik geprobeerd. Geen verschil. Ik heb GTA IV nu ook geïnstalleerd. Zelfde problemen. Alleen gooit het spel mij soms eruit met de code: fatal error resc10.
Dit zou duiden op te weinig geheugen van de videokaart.. Maar dat is natuurlijk belachelijk met een GTX 560 Ti..
 
Welke windows versie heb je? Vista zuigt met gta IV (eigen ervaring) en W7 zonder updates ook. Dus: download alle updates van Windows 7 (als je die hebt)
 
Ik heb windows 7 64 bit. Heb een clean install gedaan de dag voordat ik GTA IV EFLC installeerde. Nog niet alle updates zijn binnen vermoed ik. SP 1 is al wel geïnstalleerd. Ik heb AVG free als virusscanner btw. Misschien dat je daar wat aan hebt.
Ik moet op het moment opnieuw opstarten omdat er updates geïnstalleerd moeten worden.
 
Mmm, raar.Ik heb een paar weken geleden ook een clean install van W7 gedaan, omdat ik SP1 niet geïnstalleerd kreeg, maar EFLC werken nu ook, net als daarvoor.
 
Er zijn wel een groot aantal updates mislukt als ik in de historie kijk. Weet verder niet of dat echt uitmaakt. Ik neem aan dat windows het later dan weer probeerd?
 
Als het goed is wel, ja. Heb je niet sinds dat je die clean install hebt gedaan een keer de updates afgebroken? Dat kan namelijk rampzalig zijn voor je Windows install.
 
Nee dat heb ik niet. Het is wel een aantal keren fout gegaan bij het configureren van updates, maar ik heb windows gewoon de tijd gegunt. Daarna maakte windows de wijzigingen ongedaan. Ik heb geen enkele keer de updates afgebroken..
 
Mmm, dan zal dat wel goed zijn. Ik zal morgen verder zoeken, ik ga nu slapen.
 
Ik kreeg al een mail of de topic op opgelost gezet kon worden. Helaas is de situatie nog steeds niet verbeterd. Iemand nog ideeën?
 
Ik heb het opgelost! De oplossing was de programma's asus gamerosd en asus smartdoctor deïnstalleren!
Inmiddels speel ik het spel max settings met gem. 55 fps. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan