Gigaset op Experia Box aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

flbos

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2004
Hallo,

Ik heb een KPN experia box die in verbinding staat met internet. Dit werkt prima. Via een vaste kabel heb ik een PC op de box aangesloten en dit werkt ook prima.

Nu wil ik echter een tweede PC draadloos aansluiten met behulp van de Gigaset, maar dit werkt niet. Ik heb de hele installatie doorlopen en weet absoluut zeker dat ik de juiste SSID en de juiste Key heb opgegeven (paar keer opnieuw geprobeerd). De software van de gigaset is geinstalleerd en het apparaat wordt herkend door Windows (XP SP2).

Ik krijg echter steeds weer de melding dat de experia box niet wordt gevonden.

Ik heb SSID broadcasting absoluut op ON staan en het lampje wifi op de experia box brandt ook. Als ik kijk naar de andere instellingen van de experia box dan vraag ik me af of deze standaard goed zijn ingesteld. Ik kan bij het soort signaal kiezen voor 802.11b 802.11g mixed. In plaats hiervan kan ik ook Super G aanzetten en dan kiezen voor static of dynamic.
Voor de gigaset kan ik ook het soort signaal instellen. Deze stond bij mij standaard op Super G, terwijl Super G op de experia box standaard op off stond en het signaal op mixed was ingesteld. Klopt dit wel???

Ik heb wat zitten experimenteren met het gelijkstellen van de signaalsoort en ook het kanaal handmatig te kiezen, maar zonder resultaat. Ik testte tussendoor steeds de verbinding door te 'scannen' (met de knop scannen dus) in het menu van de gigaset. Twee keer kwam het voor dat er wat gevonden werd, maar als ik dan vervolgens (zonder de instellingen te veranderen) nog een keer scande kreeg ik weer geen resultaat. Geeft dit aan dat het dan wel (heel even) werkte??

Ik heb ook al geprobeerd om de gigaset en experia box vlak bij elkaar te plaatsen, maar dit loste ook helemaal niets op.

Verder heb ik ook geprobeerd om een 'reboot' van de experia box te doen maar dit hielp ook niet. Is het verstandig om een 'reset' met behulp van het knopje achterop de experia box te proberen? Of is dit misschien zelfs hetzelfde als een 'reboot' via de beheermodule van de experia box?

Het enige dat men bij KPN-support nog kon bedenken (veelvuldig aan de lijn gehad) is dat mijn USB-poorten of de configuratie hiervan niet in orde zijn op de computer die ik wil aansluiten. Dit leek mij echter nogal onlogisch, omdat het apparaat volgens Windows gewoon correct werkt. Of is het toch mogelijk dat Windows aangeeft dat het apparaat correct werkt, terwijl dit niet zo is???
In ieder geval brandt het ene lampje op de gigaset voortdurend en het lampje 'wi-fi' knippert (wat ik interpreteer als proberen om connectie te maken). Ook brandt in het menu van de gigaset het groene lampje 'radio'.

Excuses voor het nogal lange verhaal, maar ik probeer de situatie zo duidelijk mogelijk uit te leggen. Iemand met veel verstand/ervaring van de gigaset en experia box aanwezig die een mogelijke oplossing heeft?????

Alvast heel erg bedankt!!!

Ik heb precies hetzelfde probleem alleen dan andersom, de gigaset usb adapter werkt wel maar de onboard wifi kaart in de laptop werkt niet, hij ziet alleen de draadloze netwerken van de buren. Hoe is dit op te lossen?

Ik heb bij de key op de experia box die van de brief ingevoerd (die schijnt nog wel eens niet goed ingesteld te staan heb ik van anderen begrepen). Daarnaast heb ik op de computer die ik aangesloten heb alle usb-controllers eruit gegooid en opnieuw laten detecteren. Daarna heb ik de hele installatie van de gigaset ongedaan gemaakt en vervolgens het installatieproces opnieuw doorlopen, het werkt nu perfect!

Waar het precies aan lag weet ik dus nu niet, maar in ieder geval bedankt voor alle hulp!!!! Misschien dat iemand anders nog wat aan het bovestaande heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan