Gijzelvirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

joey1999

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2011
Berichten
110
Goedenavond,

een goede vriend bracht hier een PC met het gijzelvirus erop. Ik zie een enge man :evil: als achtergrond, het start menu en de taakbalk zie ik niet en ik kan NIETS meer doen, behalve een bedrag van 1000 euro betalen of die man gaat niet weg. Ik kan zelfs Taakbeheer, IE, AV-software, Deze Computer en explorer.exe niet openen! Hoe moet je dat dan betalen :eek:?! Graag reactie want ik word echt bang. :(
 
Laatst bewerkt:
In de veilige modus komen MOET haast wel lukken. Voor het opstarten van windows, en net NA de biosmeldigen op F8 drukken. Kies opstarten in veilige modus MET netwerkmogelijkheden. En download, installeer en laat MBAM (malwarebytes anti malware) even draaien eerst op een snelle scan. Of kan je zelfs in de veilige modus geen programma's starten?
 
precies, als je die anti malware troep erop gooit werkt dat 90% van de keren niet + je houd altijd wel iets over, de scan hoeft maar 1 besmet bestand over te slaan en je hebt het virus binnen een dag weer (of ze jatten je password of wat)...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Diverse flauwekul postings verwijderd.
 
Ik heb het systeem opnieuw geinstalleerd want het virus zette alle bestanden op slot. Bedankt voor alle uitleg! :)
 
Zonde voor de moeite. Heb je uberhaupt dat van veilige modus wel geprobeerd?
 
Zonde voor de moeite. Heb je uberhaupt dat van veilige modus wel geprobeerd?

Ja, maar het zelfde probleem als in normale modus kwam op :rolleyes:

En mijn vriend had hem gauw nodig. Dus ik koos voor installatie. :thumb: Toch de schoonste manier?
 
In de veilige modus komen MOET haast wel lukken. Voor het opstarten van windows, en net NA de biosmeldigen op F8 drukken. Kies opstarten in veilige modus MET netwerkmogelijkheden. En download, installeer en laat MBAM (malwarebytes anti malware) even draaien eerst op een snelle scan. Of kan je zelfs in de veilige modus geen programma's starten?

Kon ik niet, nee.
 
Tja, trouwens: je kon anders oook nog hirensboot cd proberen, maarja heb je nu niets meer aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan