gister een pc gemaakt werkte goed maar nu geen beeld meer, videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomet12

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2011
Hallo

Ik heb gister een game pc gemaakt en hij werkte heel goed alles draaide normaal. Vandaag zette ik hem aan en hij gaf geen beeld meer ik kon hem na een tijdje wachten om hem helemaal op te laten starten kon ik hem ook niet normaal uit zetten door een keer kort op de uit knop te drukken maar ik moest hem ingedrukt houden. Dus ik heb de videokaart eruit gehaald en er opnieuw in gestopt en nog even aan het harde schijf sata kabeltje gefrommeld om er zeker van te zijn dat hij goed zat. Ik zette hem opnieuw aan en er kwam om de 5 seconden een raar heel zacht piepje uit de harde schijf,voeding of het piepertje op het moederbord. Alle producten zijn gekocht bij 4launch

specs:
4x4gb corsair vengeance ram
amd phenom 2 x4 965 3.40 ghz
asus radeon HD 6670
msi 760GM-E51 (FX)
techsolo 730w atx power supply (niet van 4launch)
hitachi 500 GB hdd

bedankt

Laatst bewerkt:
Nog een andere voeding bij de hand om die te proberen en de huidig uit te sluiten?

Kaal opstarten, dus alleen met de voeding, CPU en de systeemspeaker, dien je biosbeeps te krijgen als het moederbord nog werkt.

Ik vergat nog te zeggen ik heb windows 7 home premium 64 bit maar ik heb geen andere cpu maar als ik hem kaal opstart moet ik oon de hdd eraf halen?

Heb het niet over een andere CPU gehad, een andere voeding wel, weet niet hoe je daar nu weer aan komt.
En "kaal" betekend alles eraf en eruit behalve wat ik al eerder noemde.

ik heb gedaan wat u gezegd heb en ik kreeg geen piepjes er brandde wel vier ledjes bovenaan het moederbord (die branden altijd) als hij aanstaat

Zou contact met de leverancier opnemen en vermelden hoe je het hebt getest.
Zonder ander voeding is die ook niet uit te sluiten maar het moederbord is de grootste verdachte als de speaker wel is aangesloten of al op het mobo zit.

Over die ledjes zal wel iets in de manual staan over wat het betekent.

Als het probleem nog niet is opgelost, de piepjes komen waarschijnlijk inderdaad van je moederbord, Asus heeft het zo, je moederbord start in het begin op en geeft dan 1 piepje als het goed is: alles is goed, tel het aantal piepjes en zoek op google het piepjes foutmelding systeem van asus op, het aantal piepjes geeft aan waar de fout zit, Videokaart, voeding, voeding van je videokaart bijv. Heel handig!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan