Glas bier over laptop piep geluid

• Onderwerp starter Onderwerp starter Renk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Renk

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2009
Gegroet,

Ik heb vannacht een glas bier over m'n volledige toetsenbord gestoten. Ik had veel te veel gedronken dus de details weet ik niet meer. Ik kan me alleen herinneren dat ik 't toetsenbord met een doekje heb schoongemaakt en dat ik enkele malen de laptop opnieuw opgestart heb. De eerste keer kwam ik nog tot 't keuzemenu "veilige modus", maar toen ik 't vaker probeerde kwam er direct een luide, continue piep. De bios wil die ook niet meer oproepen met F2 en F12 en ik kon er de keren dat ik er in kwam niet tussen keuzes switchen met 't toetsenbord. Hij tovert ook geen letters meer te voorschijn in dat zwarte scherm ongeveer 5 sec. nadat je de laptop start. Het was erg veel bier dat er over heen gevloeid is. Zou 't kortsluiting geweest zijn?

Mijn vraag aan u is: 1. Wat kan er kapot zijn? 2. Is 't voordeliger om direct een goedkoop mini laptopje te kopen i.p.v. te repareren?

Laatst bewerkt:
Laptop gaat het helaas niet meer doen!!!
En al zou het toch nog even lukken, dan is deze binnen de kortste keren weer overleden ivm de suiker in het bier o.a., dat zorgt ervoor dat de boel gaat corroderen.
Ik de kliko met die laptop

Je kan altijd nog de vaatwasser proberen :)

Geintje: Met de hand afgewassen schoner resultaat.

on-topic: Ik ben het met mrmusic eens: Vergeet het helemaal. Probeer evt. de harde schijf nog aan te sluiten op een andere pc met zo'n hardeschijf-naar-usb verloopstekker, en kijk of er nog wat data te redden valt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Je kan altijd nog de vaatwasser proberen :)

Geintje: Met de hand afgewassen schoner resultaat.

on-topic: Ik ben het met mrmusic eens: Vergeet het helemaal. Probeer evt. de harde schijf nog aan te sluiten op een andere pc met zo'n hardeschijf-naar-usb verloopstekker, en kijk of er nog wat data te redden valt.

Tijs.

Zijn in ieder geval alle vette vingers er weer af:D

hmm die mini laptopjes zij niet echt wat zijn er geen goedkope bij de plaatselijke media markt ? die heeft nog wel eens leuke aanbiedingen !

Voordat je rigoureuze maatregelen treft, zou ik 'm eerst eens ' laten drogen ' en daarna eens opnieuw starten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan