Glas water over de PC gevallen..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guudoo

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2010
Eergisteren is er een glas water over mijn desktop gevallen. Ik heb geprobeerd om de PC zo snel mogelijk droog te maken, maar helaas heeft het niet geholpen.
Het probleem is namelijk dat zodra ik de PC opstart, een luide *BEEP* te horen is, en dat er ook geen beeld wordt laten zien. Wat kan ik doen om mijn PC weer te laten functioneren?

Hoi Guudoo,

Allereerst, water en electra gaan NIET samen, beetje dooddoener, ik weet het maar dan kan je ook rekening houden met het onvermijdelijke, nl. dat componenten stuk zijn.

Ik zou de hele pc uit elkaar halen, de componenten individueel laten drogen, en waar je kan, zelf droogmaken.
Maar dat had je al gedaan lees ik.
Je verteld er niet bij of de pc op het moment van het vallende water, aan stond.
Het probleem is dat zodra er spanning op de componenten staat, en er kortsluiting ontstaat, je er met zekerheid vanuit kunt gaan dat er 1 of meer componenten nu stuk zijn.

Om daarachter te komen, zul je een stappenplan moeten maken, en aan de hand van trail-and-error er achter moeten komen, welke componenten stuk zijn.
Dus als alles droog is, weer in elkaar zetten, en dan kom je er vanzelf achter.

Als de minimale bezetting niet werkt- alleen het moederboard met processor- zou je als eerste de voeding eens kunnen testen, of een andere plaatsen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan