Glas water over laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

wildeman82

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 okt 2006
Hallo allemaal,

Mijn moeder heeft een glas water over de laptop toetsenbord gegooit onderwijl een spelletje. De laptop heeft ze toen niet uitgezet maar gewoon schuin gehouden om het water eruit te laten lopen. Na een tijdje is die uitgevallen en gaf die een foutmeldingen. Hij herkende de harde schijf niet.

Ik heb toen hem even laten drogen en na een paar uur deed de laptop het gewoon zonder problemen. Hij starte weer gewoon op. Dit is zaterdag gebeurd. Zondag ook geen probleem en maandag ook niet. Geen enkele foutmelding meer.

Nu vanochtend ineens herkende die de harde schijf niet meer. Geen bootable disk. Ik heb een test over de laptop gedaan en idd hij herkend de harde schijf niet. Ik heb daardoor even de laptop aan de onderkant opengemaakt waar de harde schijf zit en ik zag inderdaad een beetje roest aan de bovenkant.

Wie oh wie kan mij helpen wat ik moet doen, zo te zien werkt alles nog behalve de harde schijf. Kan je deze gewoon opnieuw kopen, of kan ik met mijn garantie hier nog wat aan doen?? Zijn er nog tips en trucs om deze toch nog aan te krijgen, omdat die toch 3 dagen het wel heeft gedaan na de overstroming. Ik vind het erg gek dat die ineens vanochtend het niet meer wou doen.

Zit er niet gewoon roest op het connectie punt zodat je die even met een schuurpapiertje af kan doen ofzo? (Is een idee hè, weet niet of het werkt/goed is)

Vocht en electronica...nee gaat niet samen.
Harde schijf eruit halen en kijk of je deze roest kan verwijderen.
Dit is alleen maar weerstand verhogend en niet goed voor de werking.
Het kan zijn dat er intern in de harde schijf ook vuil zit en dan zal je toch een andere moeten aanschaffen.
Verder kan er op het moederbord ook wat roest zitten, bij IDE deel waardoor hij deze foutmelding geeft.
Ik zou zeggen, haal hem voorzichtig uit elkaar en probeer alles zo schoon mogelijk te krijgen, het liefst geen schuurpapier gebruiken ivm beschadigen van het moederbord.

kortsluiting

Ik zat nog even te denken:

Kan er wel water in een hd komen omdat die toch best goed afgedicht is, omdat stof ook al funest is???

En zijn het niet de uiteindes die nu kortsluiting maken. Misschien is dat alleen het probleem. Maak je deze dan met een doekje/wattenstaafje schoon. Doe je dit met water :P of met een ander middel.

Mocht dit nou allemaal niet werken weet iemand een goede site waar ik een nieuwe hd kan bestellen.

Je praat over garantie......
ga met dat ding terug naar de leverancier.....
laat hem daar nakijken en repareren.....
weet je namelijk ook zeker dat goed gebeurd en dat je garantie niet verlopen is.
Water in een laptop kan vele kanten opgaan.
Zelf een laptop openen......moet je alleen doen als je zeker weet dat je het ook weer in elkaar krijgt.

Zit er niet gewoon roest op het connectie punt zodat je die even met een schuurpapiertje af kan doen ofzo? (Is een idee hè, weet niet of het werkt/goed is)
Schuurpapier :shocked: Dan is het snel kapot hoor.

Koop zo een blauwrode kantoorgum en gum met het rode stuk de roest eraf.

Moet toch best lukken met schuurpapier met korrel boven de 300 joh?

ik zal het niet proberen, deze contacten zijn daar te klein voor, als je schuurpapier gebruikt beschadig je het. dan zal ik met een klein mesje een heeel klein laagje er proberen af te schtapen.

Ze zeggen dat cola ook helpt om roest te verwijderen :thumb:

ik zal het niet proberen, deze contacten zijn daar te klein voor, als je schuurpapier gebruikt beschadig je het. dan zal ik met een klein mesje een heeel klein laagje er proberen af te schtapen.

Gaat de volgende adviseren om die roest met een bijl te verwijderen ofzo :eek: :shocked:

gum.jpg

Rooie kant, alle roest weg, geen gevaar voor beschadiging, wat je dus met schuurpapier / messen / cola wel hebt.

Dacht altijd dat die vlieger alleen bij chroom opging

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan