glasvezel: Glashart?? Is het wat??

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweetsugarbaby

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
865
Bij ons willen "ze" (wie dat dan ook mag zijn), glasvezel aanleggen. Dit moet dan eventueel gebeuren door Glashart. Wanneer 35% van de bevolking "ja "zegt, zal het aangelegd worden.

Tot nu toe had ik nog nooit van Glashart gehoord. Er zal keus zijn uit 3 aanbieders van internet/tv/telefoon, nl. de volgende firma's:

1. KickXL
2. Concepts ICT
3. Lijbrandt.

Ik heb nog nooit van deze firma's gehoord. Waarom niet KPN, Chello, of een andere bekende leverancier van internet/tv/telefoon??
Zijn deze firma's goed? Ze beloven gratis aanleg tot in huis en korting het eerste half jaar, maar alleen als je nu beslist.Je krijgt zelfs een gratis taart bij de bakker als je je daar aanmeldt. Je kan ook nog een tv winnen las ik op internet bij Glashart. Je moet voor 15 mei beslissen. Doe je dat niet, en wordt die glaskabel toch aangelegd, en wil je later wel glasvezel, dan moet je er duur voor betalen. Is dat niet te veel pushen?? Kan ik deze firma's vertrouwen? En wie of wat is Glashart???
Heeft iemand in helpmij al ervaring met een van deze firma's??
Ik ben erg benieuwd naar de reacties. Alvast bedankt!
 
Hoi,

Je zou eerst eens kunnen 'googelen' op glashart moet je eens kijken wat je dan al tegenkomt.

Ik woon in Arnhem, waar XMS-net actief is ..... maar met een verdere uitbreiding van het glasvezelnet gaan ze hier niet verder, omdat die 35% 'gegadigden' niet wordt gehaald.
Rust afwachten maar als ik jou was. Het zal jou tijd wel duren ..... vooralsnog.
 
Hier in Meppel een zelfde project.

Elke inwoner kan aangeven of ze de aansluiting gratis willen hebben, daarna is het vrijblijvend om een abonnement af te sluiten.
Het aansluiten gaat via Glashart, die leggen alle kabels.

Hier zullen de volgende aanbieders zijn:
KPN
Lijbrandt (dochter van Glashart)
Tweak.nl
Plinq

Tja voorlopig zijn de aanbieders zieltjes aan het winnen, KPN loopt om de haverklap door de straat om mensen over te halen (om overigens een veel te duur pakket aan te smeren, ze zullen het gooien op "jarenlange ervaring in telecom" om die prijs/kwaliteit te rekenen) en Lijbrandt biedt "korting" aan wanneer je voor x datum aanmeldt.

Ik gok niet dat de prijs veel zal veranderen naarmate de eerste huizen worden aangesloten. Dus of er van korting gesproken mag worden weet ik (nog) niet.
 
Enschede ligt al helemaal vol met glasvezel.
ook door glashart..tot in huis is het gratis.
Daarna mag je zelf beslissen van hoe en wat...
Enschede alleen nog maar KPN.

zeg je nee en laat je het ook niet thuis aanleggen dan mag dat.
Maar wil je later wel glas dan betaal je dus extra....
 
Ik heb ook glasvezel van Glashart (Concepts ICT) en het is echt top. De prijs is goed en de snelheid enorm (relatief gezien). Je kan hier kiezen voor 35 of 50mbit (dat is allebei up- en download), over het algemeen vele malen sneller dan de alternatieven voor dezelfde prijs. Je zit bijv ook nooit meer lang te wachten als je even wat foto's naar de site van de Hema wil uploaden om ze te laten afdrukken (dat is zelfs met snelle kabelabonnementen soms nog wel even wachten).

Het is mijns inziens sowieso slim om de glasvezel aan te laten leggen in je woning. Dan heb je altijd de keuze om een abonnement te nemen. Het enige vervelende is dat er misschien even 1 tegeltje uit de stoep gehaald wordt ofzo om de kabel je kruipruimte in te laten boren (de rest boren ze met een mol onder je pad/tuin door naar je woning).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan