Glasvezel, maar toch langzaam downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coehoorn43

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2009
Beste mensen

Het volgende is het probleem:
Ik heb glasvezel maar de downloadsnelheid is ver beneden peil.
Oorzaak is waarschijnlijk mijn computer. Heb samen met een vriend, hier in huis, gelijktijdig een zelfde bestand gedownload. Zijn computer was tot wel 6 keer sneller dan de mijne. Mijn download snelheid loopt soms terug naar 0 en gaat dan weer terug met de snelheid die hij had. Computers zijn ongeveer van gelijke kwaliteit en evenoud.
Firewall ??? Netwerkadapter ??? Ik weet het echt niet meer.
Wie o wie weet er een oplossing....

Robert

Welke beveiliging heb je op je PC en waar vandaan heb je het bestand gedownload? Zet eerst even je virusscanner even uit en probeer het dan nog even.
Doe eerst even een test bij www.speedtest.net en meld even wat daar uitkomt.
Welk abonnement heb je en kijk of deze snelheden overeen komen of niet.
Kortom, een beetje meer info zou welkom zijn.

Hallo Raymond

Beveiliging AVG / Spyware doctor
Bestand gedownload van Vuze maar heb het zelfde probleem met DC++
Speedtest regelmatig gedaan en komt overeen met abonnement: 10 Mb down en 3 Mb up.
Virusscanner ook al uitgezet maar geen verschil.

Robert

Als de Speedtest overeen is er dus niks met je PC want die meet prima snelheden.
Je moet het dus niet in je hardware zoeken maar eerder in de instellingen van Vuze en dergelijke.

Ben ik met je eens maar hoe hoe verklaar je dan op het moment de downloadsnelheid van Vuze of DC++ naar 0 terugloopt ik geen speedtest meer kan doen.
Het lijkt wel of het de verbinding totaal verdwijnt. KPN is al meerdere malen langsgeweest en kan niets vinden. Zij denken ook dat het aan mijn computer ligt.

Router?

Heey,

Wij hebben ook glasvezel, maar een te trage router, die kan de hoge snelheden niet aan.
Als dat zo is, zul je een snellere moeten kopen om gebruik te kunnen maken van die snelheid.

mr32

Helaas, dat is het volgens mij ook niet.
Ben nu aan het downloaden op DC++ en beginsnelheid was 1.13
MB/s ( fractie van een seconde zie ik dat staan) en is teruggezakt naar rond de 180 -220 KiB/s ( uitschieter naar beneden naar 130 KiB/s )
Ook bij speedtest.net komt er een snelheid uit comform aan mijn abonnement.

Probeer dit eens

Heey,

Sluit je computer eens recht op het internet aan (zonder router ertussen).
Als dat ook niet werkt, dan ligt het in ieder geval niet daaraan.

mr32

waar download je vanaf dan ? torrents ? zo ja die zijn nooit snel.

het kan ook zijn dat je computer oud is ? ( ik weet het niet ) dit zou als gevolg hebben dat je computer de snelheid vanhet internet niet aankan.

mvg
RUtger

Beste Rutger,

Ik heb als downloadprogramma's Vuze en DC++.
Computer is nog geen jaar oud en juist gekocht omdat we glasvezel hebben.
Zoals eerder gemeld heb ik samen met een vriend, hier in huis, een zelfde bestand gedownload van Vuze ( tot 3 keer toe ) en zijn downloadsnelheid lag soms 6 keer hoger.

Robert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan