Glasvezel powermeting vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

J orik

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2009
Berichten
32
Hallo mensen,

Een aantal maanden geleden is er bij ons glasvezel aangelegd, nu willen we binnenkort ook glasvezel abonnement gaan aanschaffen bij KPN.
Toen de monteur het had aangelegd deed hij een paar metingen (Powermeting dB) en het kwam op deze waardes neer:

IP vezel: Hoge demping in de lade 2,80
CATV vezel 1,06

Opmerkingen: Poort 67/68

Ik was er zelf niet bij toen het werd aangelegd en mij vader heeft er verder ook niet naar gevraagd maar nu is mijn vraag dus; Wat betekenen deze waarden? Zijn ze van invloed op snelheid?


mvg. Jorik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is een beetje afhankelijk van de omstandigheden. Normaal geproken hoort de eerste waarde onder de 1 te liggen (tenzij afstand ook meegenomen wordt). Zolang alle verliezen bij elkaar onder de 10 blijven is het vaak geen probleem, maar is dus afhankelijk van de afstand, verdere verliezen en de kwaliteit van het signaal.

Wat wel een probleem kan zijn is als de hoge waarde wordt veroorzaakt door een kapotte connector, maar dat is redelijk uitzonderlijk
 
Ok, bedankt voor het antwoord. Daar kan ik wat mee. :cool:

Dus het zou in principe niet veel invloed hebben op de snelheid? Stel ik neem 100mb/s abonnement, dan krijg je rond de 90-100, of kun je dat niet zeggen.
 
Hoge dB's veroorzaken signaalverlies, Er moet dat hertransmissie van een pakket plaatsvinden. Verlies je af en toe een pakket, heeft dat weinig directe invloed. Verlies je zeer veel pakketten zal de modem waarschijnlijk terugschakelen naar een lagere snelheid.

Het heeft dus geen directe invloed op de snelheid, wel op de kwaliteit van het signaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan