Glasvezel verbinding valt steeds weg!

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirtyblonde

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2005
Berichten
87
Ik heb via Kennisglas, Pilmo een glasvezel verbiding van 10MB. Ik woon in een studentenhuis.

Sinds een week of 6 heb ik het probleem dat als ik mijn laptop (acer 9414ZWSMi) opstart, mijn internet het niet automatisch doet, ik ga dan naar netwerkcentrum en doe een ''probleemvaststelling'' waarnaar ik 3 opties krijg, ik kies dan voor "automatisch nieuwe IP instellingen ophalen" en dan doet mijn internet het gelijk.

Als ik dan met internet bezig ben. gewoon een beetje surfen, muziek downloaden etc. Valt mijn internet om de paar minuten uit. Soms doet hij het iets langer, dan weer niet.
Als ik dan naar netwerkcentrum ga, zie ik dat mijn PC aangeeft dat mijn netwerkkabel niet goed is aangesloten, maar deze kabel is niet beschadigd of iets dergelijks en zit er prima in. Dit duurt even en daarna maakt de PC opnieuw verbinding.

:confused:

Er is vorige week een monteur langs geweest, die met zijn eigen laptop heeft gekeken of het internet problemen gaf, het bleek toen dat het internet het tijdelijk (ook op mijn eigen laptop) prima werkte, en dus kon de monteur geen problemen vinden. Wel hebben ze de instellingen van half-duplex naar full-duplex gezet.. En hij kon zien dat mijn snelheid niet optimaal was.

Kan het zijn dat dit aan mijn netwerkkaart ligt? Ondanks dat ik net een nieuwe laptop heb?
En zo ja, wat is dit probleem en hoe kan ik het verhelpen ???? Het is verschrikkelijk irritant werken zo!

Alvast bedankt.. Groetjes!
 
Heb meerdere van deze ''oplossingen'' geprobeerd, leken heel even te helpen maar het probleem is helaas niet verholpen..

Heb er trouwens nog steeds last van.. Nog meer ideen? Bestaat er een mogelijkheid dat het aan mijn netwerkkaart ligt, ondanks dat deze nog maar 3 maanden oud is?
 
Dat full duplex heb ik op automatisch gezet dat werkte beter. Dat kon je vinden onder deze computer --> beheren --> servives etc.

Anders zou ik gewoon maar weer een keer met kennisglas bellen.
 
heb het allebei al geprobeerd.. werkt niet.

het gekke is ook dat op het ene moment het internet het wel doet, en dan opeens valt ie iedere keer uit.. soms heb je er dus helemaal geen last van en dan opeens heel veel :confused:

maar zoals ik al vroeg, zou het kunnen dat het aan mijn netwerkkaart ligt? en zijn er miss meer mensen die een oplossing weten of het probleem kunnen vaststellen?

alvast bedankt
 
Vanmorgen is er weer een monteur langsgeweest, die heeft de splitter er uitgehaald en ook in de ''controlekamer''.. Dit leek het probleem te verholpen maar nadat de monteur weg was begon het probleem weer van voor af aan.. :evil:

Ik word er nu echt wanhopig gestoord van.. Is er dan niemand die nog een idee heeft?!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan