dirtyblonde
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 nov 2005
- Berichten
- 87
Ik heb via Kennisglas, Pilmo een glasvezel verbiding van 10MB. Ik woon in een studentenhuis.
Sinds een week of 6 heb ik het probleem dat als ik mijn laptop (acer 9414ZWSMi) opstart, mijn internet het niet automatisch doet, ik ga dan naar netwerkcentrum en doe een ''probleemvaststelling'' waarnaar ik 3 opties krijg, ik kies dan voor "automatisch nieuwe IP instellingen ophalen" en dan doet mijn internet het gelijk.
Als ik dan met internet bezig ben. gewoon een beetje surfen, muziek downloaden etc. Valt mijn internet om de paar minuten uit. Soms doet hij het iets langer, dan weer niet.
Als ik dan naar netwerkcentrum ga, zie ik dat mijn PC aangeeft dat mijn netwerkkabel niet goed is aangesloten, maar deze kabel is niet beschadigd of iets dergelijks en zit er prima in. Dit duurt even en daarna maakt de PC opnieuw verbinding.
Er is vorige week een monteur langs geweest, die met zijn eigen laptop heeft gekeken of het internet problemen gaf, het bleek toen dat het internet het tijdelijk (ook op mijn eigen laptop) prima werkte, en dus kon de monteur geen problemen vinden. Wel hebben ze de instellingen van half-duplex naar full-duplex gezet.. En hij kon zien dat mijn snelheid niet optimaal was.
Kan het zijn dat dit aan mijn netwerkkaart ligt? Ondanks dat ik net een nieuwe laptop heb?
En zo ja, wat is dit probleem en hoe kan ik het verhelpen ???? Het is verschrikkelijk irritant werken zo!
Alvast bedankt.. Groetjes!
Sinds een week of 6 heb ik het probleem dat als ik mijn laptop (acer 9414ZWSMi) opstart, mijn internet het niet automatisch doet, ik ga dan naar netwerkcentrum en doe een ''probleemvaststelling'' waarnaar ik 3 opties krijg, ik kies dan voor "automatisch nieuwe IP instellingen ophalen" en dan doet mijn internet het gelijk.
Als ik dan met internet bezig ben. gewoon een beetje surfen, muziek downloaden etc. Valt mijn internet om de paar minuten uit. Soms doet hij het iets langer, dan weer niet.
Als ik dan naar netwerkcentrum ga, zie ik dat mijn PC aangeeft dat mijn netwerkkabel niet goed is aangesloten, maar deze kabel is niet beschadigd of iets dergelijks en zit er prima in. Dit duurt even en daarna maakt de PC opnieuw verbinding.
Er is vorige week een monteur langs geweest, die met zijn eigen laptop heeft gekeken of het internet problemen gaf, het bleek toen dat het internet het tijdelijk (ook op mijn eigen laptop) prima werkte, en dus kon de monteur geen problemen vinden. Wel hebben ze de instellingen van half-duplex naar full-duplex gezet.. En hij kon zien dat mijn snelheid niet optimaal was.
Kan het zijn dat dit aan mijn netwerkkaart ligt? Ondanks dat ik net een nieuwe laptop heb?
En zo ja, wat is dit probleem en hoe kan ik het verhelpen ???? Het is verschrikkelijk irritant werken zo!
Alvast bedankt.. Groetjes!