Glasvezel verbindingen vanaf de switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

radicalgamer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Hoi,

Ik heb sinds vandaag twee 3Com sfp's voor multimode glasvezel (1000Base-sx) en wil graag mijn thuiservertje daarop aansluiten.
Mijn server heeft nog een PCIe x8 en PCIX slot vrij, dus ik vroeg mij af of ik hier gewoon een glasvezel nic in kan prikken en fiber kan aansluiten en of ik dan een verbinding kan krijgen?

Zo was er met de SFP's het gedoe dat m'n 3Com switches alleen maar specifieke 3Com SFP's ondersteunt, dus vraag ik me af of ik een willekeurige fiber-nic daarop kan aansluiten en of dat wel kan, of dat alles in de verbinding dan van 3Com moet zijn?

Overigens zie ik (marktplaats..) vooral glasvezel hostbus adapters (HBA) en ik neem aan dat die niet voor Ethernet gebruikt kunnen worden?

Laatst bewerkt:
Heb ondertussen de flink ingelezen over glasvezel, en een dual port pcie kaartje aangeschaft, die op de 3Com switch in de sfp's is aangesloten.
Werkt allemaal prima, zeer snelle verbinding (dankzij LACP ook nog eens leuke bandbreedte 2Gb en als er een kabeltje breekt werkt alles nog gewoon :) )

Kaartje is van Intel, en de INTEL PRO/1000 MF drivers werden standaard door Win Server 2012 R2 erop gezet.

Deze is dus opgelost :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan