Glasvezel (xmsnet) met router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theo56

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2008
Hallo,

Ik zit op het glasvezelnet van XMSNET, wat op dit moment op 50 Mb/s zit en 100 Mb/s kan eventueel ook.

Nu zit ik te denken om de ASUS router die er nu achterzit te vervangen door een Gigabit-router met 11n Wlan. Mijn desktop heeft een Asus moederbord met Gigabit LAN.

Als ik echter bij de diverse shops kijk, zie ik dat er routers zijn en breedband routers voor DSL/Cable. Wat is het verschil en welke heb ik voor mijn glasnet nodig?

Gr. Theo

Volgens mij hebben die breedband routers voor DSL/CABLE een ingebouwde modem.
Een gewone Gigabit router moet volstaan.

Let wel, enkel gigabit over de bekabelde lijnen.

Hallo,

Ik zit op het glasvezelnet van XMSNET, wat op dit moment op 50 Mb/s zit en 100 Mb/s kan eventueel ook.

Nu zit ik te denken om de ASUS router die er nu achterzit te vervangen door een Gigabit-router met 11n Wlan. Mijn desktop heeft een Asus moederbord met Gigabit LAN.

Als ik echter bij de diverse shops kijk, zie ik dat er routers zijn en breedband routers voor DSL/Cable. Wat is het verschil en welke heb ik voor mijn glasnet nodig?

Gr. Theo

Hoi,

Inderdaad, wat 'Webster' aangeeft: een ADSL modem/router zal zelfs niet goed of in het geheel niet werken. Je hebt al een modem van XMS-net.
En je hebt gelijk: om te profiteren van je hoge snelheid volstaat een 'standaard' wireless-g router niet.
Overigens geldt dat 'gigabit' alleen voor een bekabelde verbinding.
Wil je ook draadloos een hogere snelheid halen dan is daarvoor ook een 'toepasselijke' draadloze snelheid nodig:
Klik op de onderstaande link voor:
IEEE 802.11n (draft versies: 1.0/2.0/3.0) (tot 300 Mbps)

XMS-net zelf beveelt trouwens Linksys aan als merk/type router. Schaf je die aan, dan mag je ook verwachten, dat ze die 'supporten' .........

Laatst bewerkt:
Hoi,

Inderdaad, wat 'Webster' aangeeft: een ADSL modem/router zal zelfs niet goed of in het geheel niet werken. Je hebt al een modem van XMS-net.
En je hebt gelijk: om te profiteren van je hoge snelheid volstaat een 'standaard' wireless-g router niet.
Overigens geldt dat 'gigabit' alleen voor een bekabelde verbinding.
Wil je ook draadloos een hogere snelheid halen dan is daarvoor ook een 'toepasselijke' draadloze snelheid nodig:
Klik op de onderstaande link voor:
IEEE 802.11n (draft versies: 1.0/2.0/3.0) (tot 300 Mbps)

XMS-net zelf beveelt trouwens Linksys aan als merk/type router. Schaf je die aan, dan mag je ook verwachten, dat ze die 'supporten' .........

Dat zou dus de reden kunnen zijn dat m'n downloads nooit boven de +- 2400 uitkomen. Dat ik die Giga snelheid alleen "wired" haal weet ik, daarom wil ik een router die ook 802.11 n ondersteunt. M'n (Acer) laptop heeft slechts 11g aan boord, maar dat is een kwestie van een adapterkaartje. Toch?

Fijn dat hier mensen zitten die er kaas van hebben gegeten :thumb:

Linksys maak volgens mij goede spullen, maar ook noagal wat verschillende. Heb je een suggestie voor een Gigabit router met 11n en minimaal 4 ethernet poorten?

Hoi,

Wil je een echte goeie ... met USB-aansluiting voor netwerkopslag, dan is de nieuwe WRT610N van Linksys een toppertje.
Je moet dan uiteraard ook een Wireless-N 300Mbps netwerkkaartje hebben (USB-stick, Exprescard of iets dergelijks).
Deze bijpassende dualband van Linksys bijvoorbeeld
Zelf werk ik met een Netgear tot volle tevredenheid en qua prijsstelling wat voordeliger (weliswaar via een UPC-aansluiting, hoewel ik ook hier over zou kunnen stappen op XMS-net)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Nou .... die is inmiddels al definitief hoor ;)
Maar inderdaad, netgear is wat voordeliger (ik heb z'n voorganger, de WNR854T)

Hoi,

Nou .... die is inmiddels al definitief hoor ;)
Maar inderdaad, netgear is wat voordeliger (ik heb z'n voorganger, de WNR854T)

Hoi,

Omdat er vaak nog "Draft" bijstaat dacht ik......

Ik heb net de Netgear WNR3500 hekocht. Zal vanavond of morgen eens kijken of ik hem aan de praat krijg.

En dan nog een adapter voor de laptop erbij zoeken. Ze hadden van Netgear geen PCMCIA, alleen USB. Beide heeft zo zijn voor en nadelen, denk ik.

Groet, Theo

Glasverzel router

Hoi

Het netwerk is weer in de lucht. Installatie van de Netgear router was een fluitje van een cent. Hij neemt gewoon alle instellingen van je oude router over.
In eerste instantie kreeg ik geen verbinding met internet, maar dat heeft met `lease` of zoiets te maken. Een paar uur later kon ik gewoon internetten en was het een kwestie van de beveiliging voor WLAN in te schakelen.
Mijn download blijft steken op net iets onder de 2700 KB/s maar dat zal de beperking van Eweka zijn. In ieder geval is de downloadsnelheid enorm veel stabieler.

Helemaal TOP!!!! :thumb: Thnx voor de hulp

Gr. Theo

XMSnet met netgear 614

Hallo allemaal,

Wie weet hoe je de Netgear moet instellen voor xmsnet?
Ik kom er niet uit.
Gisteravond heb ik de hele avond geprobeerd, maar zonder succes.
Ik heb een vast ip adres van XMS en ik weet niet waar ik die moet invoeren in de netgear.
En ik heb een laptop en vaste pc die ik dus allebei wil gebruiken met internet.

Kan iemand mij helpen met de instellingen of handleiding en dergelijke?

Vriendelijke groet,

Noorman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan