Glasvezel

Status
Niet open voor verdere reacties.

quintoo

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2011
Hallo allemaal,

Binnenkort komt er in mijn wijk glasvezel en ga ik dit dus aanschaffen.
Nu krijg ik een nieuw modem voor het glasvezel internet en televisie.
Er is mij nu verteld dat als ik scherper tv beeld wil hebben dat ik een nieuw kastje krijg voor mijn televisie.
Echter ligt er nu een coax kabel bij de tv en nu zou deze moeten worden vervangen door een CAT5e kabel?
Zover ik weet ligt de coax kabel onder de grond en is het dus niet makkelijk te vervangen.
Bestaat er een router of iets waardoor ik "draadloos" scherp tv kan kijken? Dus een router ipv die kabel en dat die dan verbinding maakt met mijn tv kastje en alsnog scherp tv kan kijken?

PS; Sorry als dit in de verkeerde sectie staat, ik zou niet weten in welke sectie dit anders thuishoort.

Met vriendelijke groet,

Robert

waarschijnlijk krijg je digitale tv, dat gaat via de internet kabels en als je geen internet aansluiting hebt bij de tv kan je een speciaal kastje krijgen van je provider
waarmee je het internet signaal(wat dus het tv signaal is) door het elektriciteitsnet laat lopen (powerline) het is dus niet draadloos maar een stuk sneller.

Laatst bewerkt:
Glasvezel is van Caiway.

Ja gijs1, het word digitale tv maar is dr niet een mogelijkheid dat dit draadloos kan?
Moet er dus een kabel ondergronds worden neer gelegd voor het kastje om goede kwaliteit te krijgen?

Je kan toch gewoon een UTP kabeltje door een gootje leggen !!??

Heb ik ook.

Of Caiway de mogelijkheid tot draadloos bied moet je even nakijken. KPN wel in ieder geval al laat de kwaliteit te wensen over.

dat probeerde ik ook uit te leggen,

je kan via die twee kastjes een internet verbinding via het lichtnet laten gaan, deze kastjes krijg je meestal van je provider.
draadloos zou misschien kunnen als je 300mbps wifi hebt

Bedankt allen voor de antwoorden!
Ik ga even contact maken met caiway en vragen of zij die homeplug's ondersteunen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan