glazen PC behuizing

Status
Niet open voor verdere reacties.

willema

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2005
Berichten
308
Binnenkort laat ik me een nieuwe PC samenstellen. In de winkel zijn die glazen behuizingen wel cool.
Maar als ik mijn huidige gesloten workstation open, dan verzamelt die toch wel wat stof tijdens de ventilatiestroom.

Ik vraag me dus af, ziet zo'n transparante PC er nog wel uit na een jaartje draaien?
Zoniet, iemand die een fotootje wil delen :)
 
Geen idee maar schoonmaken kan toch?
Meeste beetje behuizing hebben ook stoffilters.
 
Ammonia maakt streeploos schoon dus daarvan doe je een paar keer wat aan een zachte doek. Kwastjes gebruik je regelmatig voor de fan en stoffige randjes. Bij blazen of zuigen de ventilatoren tegenhouden. Blazen doe ik meestal en wanneer de wind door de kamer gaat, want dan waait het stof naar buiten. Ik heb geen glazen paneel, vanwege de mogelijke storing bij het minder afgeschermd zijn en bovendien gevoeligheid voor statische elektriciteit bij kunststof ruiten. Succes dan met de achtergrond verlichting.
 
Ik vroeg mij af of kunststof wel tegen reinigingsmiddelen kan zoals ammonia, spiritus e.d.?
 
Als je bijvoorbeeld deze wilt hebben, https://azerty.nl/product/nzxt-h9-flow-midtowermodel/5075518?channable=03beb0736b7500353037353531387c&utm_source=google&utm_medium=organicshopping&gclid=CjwKCAjw29ymBhAKEiwAHJbJ8vnBue4GbWvvNUARX28IqA94R5gmZoFSZysoZBjDEIvyxgDbRKp6kBoCRKUQAvD_BwE, deze is voorzien van stoffilters .
Het kan geen kwaad om een licht onderhoud (denk aan eens per jaar) aan de onderdelen te plegen dmv een busje perslucht te gebruiken icm een kwastje. (Ventilatoren blokkeren van draaien bij gebruik van de perslucht)

@Senso: Kunststof is sterk, maar u moet nooit de volgende middelen gebruiken om kunststof schoon te maken: agressieve middelen, zoals ammoniak, chloor of spiritus. schurende middelen, zoals schuurmiddel of schuursponzen.
Dat is het eerste wat ik tegenkom op de vraag:" kunststof schoonmaken met ammoniak ''
 
Laatst bewerkt:
Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor een gesloten behuizing.
Toch even bezig geweest om mijn vorig workstation proper te maken voor doorverkoop.
Het gaat me niet om het reinigen van de kunststof bekleding maar voor de stofzuigerfunctie die zo'n PC vaak als bijberoep heeft ;-)
Ondanks stoffilters (mijn BeQuiet cases hebben die ook) verzamelt zo'n toestel met de jaren (of zelfs maanden) wel heel wat viezigheid en dat vraagt wel heel wat werk om te reinigen. En je wilt die viezigheid toch niet elke dag zien mooi verlicht door kleurenledjes?

Ik wou dus van iemand horen die deze ervaring had en nu opgescheept zit met een niet zo clean toestel als men in de winkel, pas uit de doos, laat zien. Tenzij die cases enkel voor fanatieke gamers zijn die hun toestel elke week reinigen?
 
Met een compressor is de boel zo schoon, wel buiten doen hoor....:cool:
 
Heb ik inderdaad eenmalig gedaan net voor doorverkoop van mijn oude PC. Niet echt iets om elke maand te doen.
Denk ook niet dat iedereen een compressor heeft.
 
Eentje van een kennis, buren, familie lenen kan ook hoor, mijn buurman heeft er eentje die ik mag lenen indien nodig, huren kan ook nog eventueel.
 
Met al die schoonmaaktips mag ik dus concluderen op mijn oorspronkelijke vraag: Ja, een PC wordt binnenin vies bij gebruik en met een glazen case zie je al die troep :cool:
 
Volgens mij blijf je stof afnemen, poetsen.. Zo'n kast heeft onoverkomelijk kieren en als een ventilator warme lucht afzuigt dan gaat dat (grotendeels?) via de stoffilters, dus die hebben ook aandacht nodig.,, tja en de kieren hebben geen stoffilter... , dus, vul maar in.
Het lijkt kort leuk maar daarna... ? Ik heb voor een neutrale kast gekozen, daar erger ik me nooit aan, is vast geen topklasse, maar doet wat ie moet doen. Uiteraard: Ieder heeft zo'n speerpunten hoe cool dingen moeten zijn, ik laat zelf ook een punt duurzaamheid meewegen en vind dat een cool punt, mss wat minder zichtbaar voor anderen die bij cool zich wat anders voorstellen, maar das gelukkig mijn probleem niet dat hun mindset anders is, dat laat ik helemaal bij henzelf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan