• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

global of public variabele en waar plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikselle

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2009
Goedenavond,
Ik wil graag een sub toekennen aan F12. Dit moet ervoor zorgen dat een boolean bKleur aan of uit staat.
1.Waar moet ik deze variabele declareren zodat ze in alle sheets van kracht is ? In workbook_open of in om het even welke module of nog ergens anders ?
2. Waarom werkt F12 niet ?
Bedankt alvast voor de hulp.

Bijlagen

hoi emields,
Het voorbeeld is louter illustratief. De vraag is echt :"Waar moet ik deze variabele declareren zodat ze in alle sheets van kracht is". Logischerwijze zou ik zeggen in het workbook_open event maar dat werkt blijkbaar niet. Zet ik het in een module dan gaat er ook iets fout. Het zal in ieder geval bovenaan direct na Option explicit geplaatst moeten worden. Is er trouwens een verschil tussen Global en de Public declaratie?

Wijzig:
Application.OnKey "{F12}", "ZetAan()"

In:
Application.OnKey "{F12}", "ZetAan"

Gebruik Public in plaats van Global.
Global is not a VBA reserved word. There are no (uppercase) Global variables in VBA. "global" is a term in the meta-language of programming, not in the programming language VBA.

Laatst bewerkt:
Bedankt Edmoor. Weet jij ook in welke module ik de Public variabele het best onderbreng?

Dat maakt niet uit, als het maar in een Module is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan