Global

Status
Niet open voor verdere reacties.

rff2005

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
Hallo allemaal.

Ik heb een probleem en kan er sinds een lange tijd nog steeds niet achter komen hoe ik het kan verhelpen.

Situatie:
Ik heb een wireless adapter in mn pc.
Mijn buurvrouw heeft een wireless router, die gekoppeld staat aan haar ADSL modem.

Zijzelf zit via RJ-45 direct aan de modem.
Haar dochter via wireless adapter aan router.
Haar zoon via wireless adapter aan router.
Ikzelf via wireless router aan router.

Nu is het zo, dat zei netjes het signaal ontvangen, en ook kun je netjes bij de 'draadloze netwerkverbindingen' de naam van de verbinding zien.

Ik daarnaast ook. Alleen heb ik het probleem dat er bij mij ook nog eens 'GLOBAL' bij staat (in die lijst van beschikbare netwerken'.

Ik weet niet hoe ik die moet verwijderen, want er zit een slotje op. En het komt regelmatig voor, dat deze verbinding mijn eigen verbinding als het ware 'wegdrukt' waardoor ik geen verbinding meer kan maken met mijn eigen netwerkje.

Wie o Wie kan mij helpen? :rolleyes:

SDat zou heel goed een netwerk van iemand anders in de buurt kunnen zijn. Heb je al geprobeerd een ander kanaal te kiezen voor het netwerk van jezelf.

Als eerste bedankt voor je reactie :D

Kun je mij vertellen hoe ik een ander kanaal op kan zoeken? :8-0:

Ik heb zelf een peer to peer draadloos netwerk, dus zonder router. Bij het instellen moest ik op beide computers een kanaal kiezen net voor het instellen van de beveiliging (met wachtwoord op beeide pc's). Ik heb zelf sitecom. Kijk eens in het boekje dat je bij je draadloze netwerkkaart hebt gekregen. De kanalen moeten wel overal hetzelfde zijn (dus ook op de router).

Je hebt toch hopelijk wel een beveiliging ingesteld op het draadloze netwerk.

Het ging ons (buurvrouw en ik) er gewoon simpelweg om, dat ik via haar internet-netwerk kon internetten.

We hebben geen beveiliging erop gezet (als je 64- / 128-bit encryptie bedoeld ofzo). Geen idee hoe dat precies werkt namelijk, en als we wat verkeerds doen, zijn we weer een halve dag op de voet om dat ding weer aan de praat te krijgen. :D

Je zal toch iets aan moeten passen, anders hod je je probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan