Gloeilamp knippert bij aanzetten monitor

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 9116
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9116

Hoi,

Het is mij opgevallen dat wanneer ik m'n monitor aanzet of mijn TV, mijn gloeilamp op mijn kamer 1 keer "meeknippert".
Het lijkt net een dipje of zo.
Iemand die dit ook heeft of weet hoe dit veroorzaakt word?

b.v.d

Ik heb dit achter zowel een stekkerdoos als "gewoon aan de muur"

Dat is piekspanning bij het aanzetten van een electrisch apparaat. Het verbruik bij inschakelen is hoger dan het moment na het inschakelen. Dit zie je inderdaad terug in bijvoorbeeld een lamp. Zelf heb ik het als de wasmachine gaat verwarmen of de electrische oven aanslaat.

Eigenlijk kan het niet. Dan zou je monitor of TV zóveel trekken, dat hij acuut doorbrandt. Maar heb je nergens iets doorgeschakeld naar een groep waar al heel veel op staat?

Laatst bewerkt:
wanneer je je gloeilamp op een ander electrisch cirquit aansluit is dit probleempje normaal gezien opgelost

Bedankt voor jullie reacties.
Dat de gloeilamp 1 keer flikkert vind ik niet echt zo heel erg.
De PC voeding zou volgens mij de spanningsdip er wel uit moeten filteren met (condensators geloof ik)
Ik had dit probleem al een keer op een ander forum gepost en daar hadden ze het over brandgevaar...
Wat is jullie opinie daarover?

Lijkt me niet, anders was het al gebeurd. :)
Maar i.p.v. je lamp (Dolly) kun je ook je pc op een andere groep zetten. :D
Maar even serieus, volgens mij is er niks aan de hand als je verder geen enge knetterende geluiden hoort of vreemde branderige geuren ruikt.;)

Geplaatst door Sidi
Hoe oud is die monitor?

Hij is bijna 1 jaar oud ( 17 inch crt)
Maar met mn oude tv had ik dit ook al...
'
@Dolly_xxl en André Klaver
Als ie in een andere groep moet hangen. Moet ik mn pc dan ook van verdieping etc switchen?

Hoeveel trek je via de huidige groep? Schakel in je groepenkast die groep uit en kijk wat het niet meer doet (TV en monitor dus zeker anders ligt het probleem anders). Kijk ook even hoeveel amp die groep mag hebben.
Kijk hoeveel watt op deze groep wordt getrokken (hoeft niet echt precies op 100 watt, maar wel elk toestel meetellen). Monitor en TV trekken samen echt niet meer dan maximaal zo'n 6 á 700 watt (ruim geschat).

PS: Heb je veel (dus écht véél!!!) kwetsbare electronica dan kun je kijken of je dat op een aparte groep kunt zetten. (Soms is er in een groepenkast ruimte voor nog een groep.)

Laatst bewerkt:
Ik heb ook steeds zoiets:

Als ik avond's thee zet met de zo'n snelkoker en ga naar de wc, dan kan ik precies weten wanneer het water kookt terwijl ik op de wc zit, want dan dimt de lamp in de wc heel kort ff lichtjes. :D

yups is idd juist hetzelfde

maar kan volgens mij niet zo veel kwaad hoor... enkel een beetje storend mss

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan