Gmail: 1 contact met meerdere adressen > stuurt enkel naar eerste adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

xenium

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Hallo iedereen

Ik heb eigenlijk een vraagje van mijn zus. Zelf vind ik ook niet de oplossing voor het probleem.

Ze heeft op haar Gmail-account (web-based) contactpersonen staan en bij sommige contactpersonen heeft ze meerdere e-mailadressen staan.
Nu heeft ze ook een groep of mailinglist aangemaakt met de contactpersonen.

Echter, wanneer ze naar een contactpersoon (waarvan in het contact meerdere adressen staan) een e-mail stuurt, stuurt Gmail deze enkel naar het eerste e-mailadres. Dit gebeurt ook wanneer ze de mailinglist gebruikt en hiervoor ook zulke contacten staan.

Is hier voor deze vraag een oplossing mogelijk? Google heeft mij nog niet veel wijzer kunnen maken.

Groetjes
xenium

Heeft ze in die groep dan ook een bepaald contactpersoon meerdere keren opgenomen? Als Jantje 3 mailadressen heeft (en ze wilt dat de mail naar alle drie de adressen wordt verstuurd), dan zal ze Jantje dus ook 3x in de groep op moeten nemen en niet 1x. Zie ook hier onder het laatste puntje 4.

Laatst bewerkt:
Hey

Ik begrijp wat je bedoelt.
Maar stel Jantje (zoals je zelf zegt) heeft 3 mailadressen en staat bij haar allemaal als 1 contact, namelijk Jantje.

Wanneer ze gewoon wil e-mailen naar Jantje en dit begint te typen in haar leeg bericht, komt er enkel het eerste e-mailadres tevoorschijn. Terwijl ze hier ook wil dat deze naar de andere 2 e-mailadressen wil sturen (OK, ze kent niet alle e-mailadressen uit haar hoofd, want het zijn er een hele hoop).

Als ze nu een groep aanmaakt en ze voegt Jantje toe, kan ze inderdaad, met het pijltje, kiezen welke e-mailadres er moet gebruikt worden, maar ze kan ook hier niet kiezen om ze naar allemaal te sturen.

Heb nu zelf ook even de test gedaan op mijn eigen e-mailadres met een contact aan te maken en al mijn e-mailadressen erin te zetten, maar ook bij mij stuurt hij het enkel naar het eerste e-mailadres dat ik had ingevoerd onder het contact.
Ik heb zelf ook een groep aangemaakt en mijn contact erin gezet, en kan kiezen tussen al mijn e-mailadressen, maar ik kan wel maar 1 e-mailadres voor mezelf kiezen. Ik heb ook geprobeerd om dat contact een tweede keer toe te voegen, maar dit lukt dus niet.

Zou er nu echt geen andere oplossing zijn dat de contactpersonen verschillende keren aan te maken?

Groetjes
xenium

Het lijkt erop dat dat de enigste mogelijkheid is ja.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik zelf maar kort met Gmail heb gewerkt, dus ik kan het zelf niet even uitproberen.
Het lijkt erop dat het doel niet anders bereikt kan worden dan:
Gerritsen-1, Piet,
Gerritsen-2, Piet
Gerritsen-3, Piet.

Maar er zijn nog veel meer mensen die je vraag lezen, dus wacht nog even alvorens haar te adviseren meerdere contacten voor dezelfde persoon aan te maken, misschien is er wel een 'listige' truuk.

Beste gast0225

Toch al bedankt voor je antwoord.

Groetjes
xenium

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan