Gmail account aan e-mailmappen toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roelant

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2007
Het lijkt me zo'n veel gestelde vraag, maar kan het antwoord nergens vinden...

Ik heb mijn gmail account aan outlook 2003 toegevoegd, dat is allemaal goed gegaan, alleen ik zie het nergens!

Hoe zet ik in dat mappenlijstje aan de linkerkant Gmail als 2e map met eigen inbox etc.?

Hoi,

Dat werkt in Outlook helemaal niet zo.
Alleen als je de invoegtoepassing Outlook connector hebt geïnstalleerd voor het verzenden en ontvangen van hotmail, wordt er een aparte serie mappen aangemaakt, alleen voor het verwerken van hotmail ... mail.

Voor Gmail zal je zelf alles moeten regelen om dat in aparte mappen te krijgen.

Wil je dat toch 'automatisch' dan moet je Windows Live Mail gaan gebruiken

Zie bijvoorbeeld hier voor een antwoord waar je wel wat aan hebt

http://www.gilsmethod.com/transfer-your-outlook-2003-emails-to-gmail

Tardis

Je hoeft me niet te beledigen hoor.
Als je de vraag goed gelezen hebt, kan je vaststellen dat het aanmaken van de gmail-account in Outlook goed is gegaan.
Met jou link verwijs je naar de manier waarop je een gmail-account aanmaakt in Outlook ....... maar dat was nu juist goed gegaan en dus het probleem niet.
Kortom: jou reactie, daar kan ts dus niks mee!

Roelant: heb je bij de on-line instellingen van Gmail ingeschakeld dat je mail als pop3 of als imap mag worden doorgezonden?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties. Ik zie in de link die werd geplaatst dat je Imap moet gebruiken? Ergens anders las ik Pop3, die heb ik dan ook gebruikt, geen idee wat het verschil is. Maar voordat ik m'n computer had gereset heb ik ook Pop3 gebruikt en dat werkte prima. Het gaat om wat je in die link onder punt 9 ziet in het rood omcirkelde (vierkante...) vak. Die heb ik dus niet en die wil ik hebben.

In m'n gmail instelling bij gmail zelf heb ik pop3 aan staan en imap uit, maar zoals ik al zei, het heeft eerder gewerkt, moet het dus in Outlook zoeken ergens...

Je hoeft me niet te beledigen hoor.
Als je de vraag goed gelezen hebt, kan je vaststellen dat het aanmaken van de gmail-account in Outlook goed is gegaan.
Met jou link verwijs je naar de manier waarop je een gmail-account aanmaakt in Outlook ....... maar dat was nu juist goed gegaan en dus het probleem niet.
Kortom: jou reactie, daar kan ts dus niks mee!

Mijn reactie bevat geen enkele belediging.
Aangezien jouw eerdere reactie, net zoals je laatste reactie, geen antwoord op de probleemstelling is leek een correctieve reactie me op zijn plaats.
Blijkbaar is jou dat in het verkeerde keelgat geschoten.

Voor wat betreft mijn reactie, in de link staat de oplossing.
Kwestie van vraagstelling goed lezen ;)

Tardis

Opgelost!

Ik heb m'n vorige poging maar verwijderd en het opnieuw geprobeerd, dit keer met Imap en ja dan werkt de genoemde link inderdaad! Bedankt!

Neemt niet weg dat ik nu nog steeds niet weet waarom het bij Pop3 niet werkte, maar goed, dat boeit ook niet meer dan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan