Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Gmail account bijna vol, hoe kan ik volledig overzicht krijgen om op te schonen
Mijn Gmail account tikt regelmatig dan wel bijna de 15GB aan bestanden aan, dat heeft o.a. te maken met filmpjes en foto's die gesynchroniseerd worden van mijn mobiele telefoon. Op zich is dat niet erg, maar te veel synchronisatie maakt mijn account te vol.
Wat ik ook probeer, ik krijg geen volledig overzicht van wat er in mijn Gmail account opgeslagen is, hoe kan ik volledig overzicht krijgen?
Ik kan voor tijdelijk ruimte bij huren, echter is dat slechts een tijdelijke oplossing.
Hoe kan ik zonder ruimte bij te kopen alle bestanden (foto's, filmpjes en anders bestanden) volledig bekijken om ruimte te maken?
Ehh...alle bijlagen (filmpjes e.d.) downloaden naar de pc en dan natuurlijk op de lokale schijf zetten. En daarna de betreffende berichten weggooien en dan niet vergeten ook de prullenbak te legen.
Heb ook zitten kijken. Een oude treinfilm op youtube gezet en in Drive weggeooid
Mogelijk een dubbele video ontdekt met (1) erachter. Waar staat de andere, in welke map?
Heb dus hetzelfde. Tool voor nodig om dubbele bestanden en grote bestanden te zoeken.
Wil ook wel ruimte bijkopen !
Ehh...alle bijlagen (filmpjes e.d.) downloaden naar de pc en dan natuurlijk op de lokale schijf zetten. En daarna de betreffende berichten weggooien en dan niet vergeten ook de prullenbak te legen.
Helaas moeten bepaalde foto en video bestanden beschikbaar blijven, een deel kan er wel uit, maar ik krijg geen volledig overzicht om zo de onnodige bestanden er uit te filteren.
Als het niet anders kan, dan koop ik voor een bepaalde periode ruimte bij, echter zie ik nergens 30GB, alleen 100GB, iemand enig idee?
Heb ook zitten kijken. Een oude treinfilm op youtube gezet en in Drive weggeooid
Mogelijk een dubbele video ontdekt met (1) erachter. Waar staat de andere, in welke map?
Heb dus hetzelfde. Tool voor nodig om dubbele bestanden en grote bestanden te zoeken.
Wil ook wel ruimte bijkopen !
Als het niet anders kan, dan koop ik voor een bepaalde periode extra ruimte bij, echter begint het normaal bij 30GB wat men kan kopen/huren, bij mij begint het bij 100GB, aan 30GB heb ik voldoende en lijkt mij goedkoper, maar waar kan ik 30GB vinden?
Probleem is dat de belangrijkste bestanden op mijn mobiele telefoon en Gmail account moeten blijven staan i.v.m. een rechtzaak, het uit mijn account halen is helaas niet de oplossing, daarnaast heb ik niet de mogelijkheid het op een laptop een Gmail account te installeren in bijvoorbeeld outlook i.v.m. dat ik geen eigen laptop heb.
Ik doe alles online, maar door geen volledig overzicht, kan ik er niet goed bij wat het lastig maakt.
Mijn Gmail account staat op dit moment voor 97% vol, krijg met regelmaat waarschuwingen, ondanks dat ik mijn best doe om het naar beneden te krijgen, het is een race tegen de klok in.
En hoe is dat percentage verspreid?
En wat houdt je tegen om in Google Drive te kijken naar overbodige bestanden? En je kan ook op die quota-pagina de opruimtool gebruiken.
En hoe is dat percentage verspreid?
En wat houdt je tegen om in Google Drive te kijken naar overbodige bestanden? En je kan ook op die quota-pagina de opruimtool gebruiken.
In Google Drive staat slechts een dikke 90MB aan bestanden.
Google foto's bijna 12GB
Gmail ongeveer 2,5GB
Het zit zoals verwacht bij de foto's en filmpjes die ik niet in het geheel kan bekijken, slechts een selectie, daarvan heb ik de minder belangrijke bestanden al verwijderd.
Ik wil graag het geheel daar kunnen zien, maar hoe krijg ik dat geheel naar voren zodat ik minder belangrijke bestanden kan verwijderen?
Als je een werk- of schoolaccount hebt, kun je geen extra opslag voor jezelf kopen. Neem daarvoor contact op met de persoon die jou je account heeft gegeven.
Opslagabonnementen
Je kunt je opslagabonnement op elk gewenst moment wijzigen in maandelijkse of jaarlijkse facturering.
Een Google One-abonnement verloopt niet. Het wordt automatisch verlengd, tenzij je het opzegt.
Als je overstapt op een ander betalingsschema, kan het 24 uur duren voordat de wijziging is doorgevoerd.
Naast de vermelde prijs kunnen lokale belastingen of kosten in rekening worden gebracht. Lokale entiteiten kunnen deze tarieven wijzigen zonder kennisgeving van Google. Google brengt geen extra kosten in rekening naast de vermelde prijs. Als je in de Europese Economische Ruimte of Marokko woont, wordt er btw berekend over Google Play-aankopen. Voor deze aankopen kun je een btw-factuur of -bon aanvragen.
Als je geen Drive-abonnement hebt, kun je lid worden van Google One om toegang te krijgen tot meer opslagruimte en om hulp van experts en extra ledenvoordelen te krijgen.
Nadat je de upgrade hebt uitgevoerd, wordt je huidige Drive-opslagabonnement vervangen door je Google One-lidmaatschap. Google One-leden krijgen nog meer opslagruimte, plus exclusieve voordelen en de mogelijkheid om hun abonnement met gezinsleden te delen. Ben je lid van Google One en wil je meer opslagruimte, voer dan deze stappen uit:
Zorg ervoor dat je bent ingelogd op je Google-account.
Over Google One-abonnementen via een ander bedrijf
Belangrijk: Als je Google One-abonnement via een ander bedrijf wordt aangeboden, moet je rechtstreeks contact opnemen met dat bedrijf als je het abonnement wilt upgraden, downgraden of opzeggen.
Bericht automatisch samengevoegd:
zelf heb ik deze:
Huidig abonnement
Basis
100 GB
€ 1,99 per maand
Maandelijks gefactureerd