Gmail account in Outlook 2007 werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Hallo,

als ik via internet (gmail.com) inlog op mijn account krijg ik wel mijn email, maar als ik met exact dezelfde gegevens (naam en ww) inlog via outlook blijf ik een popup krijgen die om mijn wachtwoord vraagt.
Ik krijg op de een of ander manier geen verbinding??? Via mijn mobiel kan ik ook inloggen.
Mijn internetprovider is Ziggo. Ik heb het stappenplan voor de mailserver helemaal doorlopen maar nada.
Wie kan mij helpen?
Instellingen: imap.ziggo.nl poort 993 SSL, smtp.ziggo.nl poort 587 Automatisch, accounttype IMAP

Laatst bewerkt:
Je hebt mogelijk het mogen gebruiken van IMAP nog niet ingeschakeld.
Je kunt je Gmail-berichten ophalen via een client of apparaat dat IMAP ondersteunt, zoals Microsoft Outlook of Apple Mail.
IMAP inschakelen in je Gmail-instellingen

Meld je aan bij Gmail.
Klik in de rechterbovenhoek op het tandwielpictogram en selecteer Instellingen.
Klik op Doorsturen en POP/IMAP.
Selecteer IMAP inschakelen.
Klik op Wijzigingen opslaan.

Opmerking: deze instelling is niet beschikbaar in de eenvoudige HTML-weergave van Gmail. Gebruik in plaats daarvan de standaardweergave om IMAP in te schakelen. Meer informatie over standaardweergave en eenvoudige HTML-weergave.

Tijs.

dank voor jullie reacties maar beide opties had ik al uitgevoerd (IMAP inschakelen en toegang apps inschakelen)
Zijn er nog andere opties?

Staan de poorten 993 en 587 open in je firewall?

ik gebruik Bitdefender Internetsecurity, ik kan volgens mij alleen maar het scannen van openstaande poorten blokkeren, geen specifieke poorten aangeven.

imap.ziggo.nl poort 993 SSL, smtp.ziggo.nl poort 587 Automatisch, accounttype IMAP

Dat is fout, moet zijn (voor gmail mailaccounts):
imap.gmail.com 993 SSL, smtp.gmail.com poort 465 of 587 SSL of TLS, accounttype IMAP

Tijs.

Laatst bewerkt:
Goed opgelet. Had ik nog niet eens gezien :o

@edmoor: Veel anders dan verkeerde servernamen zou het niet kunnen zijn in dit geval: Als een firewall in de weg zit dan kom je niet eens uit op de wachtwoord-vraag, via webmail werkt gebruikersnaam + wachtwoord goed en IMAP is ingeschakeld/geactiveerd.

Tijs.

Hij heeft er niet bij verteld of er een (fout) melding door Outlook werd gegeven. Maar we wachten af of het zo in orde is :)

Nee, geen foutmelding in Outlook. Helaas klopt er van de aanwijzingen van Ziggo geen ene f@#k.
Heb inderdaad de instellingen van dnties geprobeerd en deze werken dus wel...
Bedankt Ziggo! En jullie ook bedankt maar dan gemeend :d

Bij Ziggo staan uiteraard de servers van Ziggo vermeld. Niet die van Gmail.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan