Gmail adres toevoegen aan Windows Live Mail en IMAP

Status
Niet open voor verdere reacties.

MavBaatje

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2011
Beste mensen,

vandaag heb ik mijn Gmail account bij Windows Live Mail gezet. Toen kreeg ik een vraag over IMAP. Eerlijk gezegd weet ik niet precies wat ik toen heb aangeklikt (Postvak IN.... iets). Vervolgens kreeg ik mail binnen vanaf 2007; alles in Postvak IN.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat er orde komt in deze chaos. Ik zie nu ook nergens een map Verzonden Items, bijvoorbeeld. Moet ik nu alle e-mail opruimen en in mappen gaan stoppen, moet ik opnieuw beginnen (eerst account verwijderen) en hoe kan ik het dan aanpakken om uiteindelijk gewoon netjes verder te kunnen?

Het gekke is dat ik het twee weken geleden bij iemand anders deed, en toen kreeg ik geen vraag over IMAP en even later stond het adres er gewoon netjes bij.

Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken,

Groet

Hoi,

Dat betekent dat jij bij jou Gmail accountinstellingen kennelijk (en zonder dat je je daarvan bewust bent geweest) imap hebt ingeschakeld (zie bijlage).
Wanneer je nu in Windows Live Mail zaken gaat verwijderen uit de Gmail Postvak IN, worden die gegevens ook verwijderd uit je online Gmail omgeving, dus ge zijt gewaarschouwd ....
Door Imap worden de zaken lokaal en online namelijk gesynchroniseerd.
Wil je het op dezelfde manier als bij die 'iemand anders van twee weken geleden', dan moet in datzelfde instellingenscherm IMAP uitschakelen en POP inschakelen.

ScrnDmp.JPG

Hoi Tee,

wat beschrijf je dat mooi. Op dit moment kan ik dat niet uittesten omdat ook dit bij iemand anders was, maar bedankt want ik geloof zeker dat hier de oplossing ligt. Misschien kun je me vertellen hoe ik het dan volledig kan synchroniseren? En hoe komt het dat de map Verzonden Items, ontbrak? Dat heb ik ook nog niet eerder gezien.

Vriendelijke groet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan